کولر آبی

کولر آبی


اگر بخواهیم یکی از پرطرفدارترین انواع تجهیزات سرمایشی در ایران را معرفی کنیم قطعا باید از کولر آبی نام ببریم. به همین دلیل این مطلب که کولر آبی چیست، قیمت کولر آبی چقدر است و نکاتی که برای خرید کولر آبی باید رعایت کنیم چه هستند از اهمیت ویژه ای برخوردار می گردد. در مورد تعمیر و سرویس کولر آبی هم باید مسائلی را در نظر گرفت که ما در پارادایس قطعا به آنها خواهیم پرداخت.

نزدیک به ۷۰ درصد منازل در ایران از کولرهای آبی در فصل گرما استفاده می‌کنند. این دستگاه خنک کننده گزینه ای بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال خرید سیستم سرمایشی برای منزل یا محل کار خود هستند، اما بودجه کافی برای خرید کولر گازی ندارند.

اگر قصد خرید کولر آبی دارید، باید هنگام خرید به موارد مهمی توجه کنید، از جمله توجه به متراژ و مکان خانه یا محل کار خود. ما در این مطلب به شما کمک می‌کنیم که بهترین کولر آبی را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

 

کولر آبی چیست؟

کولر آبی (water cooling) یکی از بهترین تجهیزات سرمایشی است که توسط فرآیند تبخیر آب سرمایش ایجاد می کند و از طریق دریچه های تعبیه شده، هوای خنک را با فشار زیاد به داخل محیط مورد نظر می فرستد.

این دستگاه ممکن است از لحاظ عملکردی به نسبت کولر گازی ضعیف تر عمل کند ولی قیمت آن بسیار مناسب تر و مقرون به صرفه تر از کولر گازی می باشد. به همین دلیل است که بیشتر نقاط ایران از این نوع سیستم سرمایشی برای خنک کردن منازل و محل کار خود استفاده می نمایند.

البته در برخی نقاط نیز با توجه به محدودیت انرژی و مصرف برق بالای کولرهای گازی، استفاده از این خنک کننده آبی به شدت توصیه می گردد. در مناطق گرم و خشک نیز به علت خشکی هوا و جلوگیری از خشکی پوست، ایجاد رطوبت و لطافت در هوای محیط لازم است که سبب می شود تا بهترین انتخاب نصب کولر آبی باشد.

طرز کار کولر آبی

مبنای عملکرد کولرهای آبی بر پایه بخار نمودن آب است. به همین دلیل با استفاده از الکتروپمپ تعبیه شده، آب به داخل کولر کشیده می شود و سپس از طریق تشتک ها، پوشال کولر آبی کاملا خیس می گردد تا خنکای آب را به خود بگیرد. در این زمان با کمک الکتروموتور و تسمه، سیستم چرخشی شروع به گردش با سرعت بالا کرده و با استفاده از پوشال خیس شده، هوای خنکی را ایجاد می نماید که توسط کانال کشی انجام گرفته و از طریق دریچه های موجود، این هوای خنک به داخل محیط منتقل می شود.

البته کولر آبی بدون تسمه هم وجود دارد که در آن از پد سلولزی به جال پوشال قدیمی استفاده شده است که در ادامه مطلب حتما به آن نیز خواهیم پرداخت.

تاریخچه کولر آبی

اگر بخواهیم بر مبنای عملکرد در مورد این تاریخچه صحبت کنیم باید بگوییم که عمل سرمایش بر مبنای تبخیر آب در گذشته خیلی دور هم با استفاده از بادگیر ها در مناطق مختلف انجام میشده ولی بصورت کاملا سنتی و ابتدایی این عمل صورت می گرفته است.

در دهه های ابتدایی قرن بیستم میلادی انقلاب عظیمی در اختراع و پیشرفت تکنولوژی ساخت تجهیزات سرمایشی گرمایشی ایجاد شد که البته کولرهای آبی نیز از این امر مستثنی نبودند. پس از اختراع سیستم سرمایشی توسط آقای کریر در سال ۱۹۰۲، در حدود سال ۱۹۲۰ اولین کولر تبخیری در ایالت آریزونا آمریکا ساخته شد.

پس از این اختراع مقالات و کتاب های زیادی توسط محققان و دانشمندان حوزه تجهیزات سرمایشی تالیف شد که هر کدام باعث پیشرفت این حوزه می شدند؛ تا اینکه دکتر وات در سال ۱۹۸۶ کتابی با عنوان تهویه مطبوع هوای تبخیری (Evaporative Air Conditioning) نوشت که صنعت ساخت کولرهای تبخیری را دگرگون نمود.

پس از این کتاب بود که روز به روز تکنولوژی ساخت کولرهای آبی گسترش یافت و هم اکنون کولر هوشمند آبی نیز به راحتی در دسترس عموم مردم جهان قرار دارد.

اجزای کامل یک کولر آبی
اجزای کامل یک کولر آبی

بنا بر بسیاری از شواهد و تحقیق مجموعه پارادایس، کولر آبی را می توان پس از دستگاه پنکه به عنوان پرخریدارترین سیستم سرمایشی در کشور عزیزمان ایران دانست؛ همین امر است که سبب شده تا مباحث مربود به قطعات کولر آبی، معایب و مزایای کولرهای آبی، انواع کولرهای آبی و طریقه نصب کولر آبی در میان مردم ایران از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

مهمترین قطعات و اجزای کولر آبی

کولرهای آبی دارای قطعات گوناگونی هستند که در ادامه به معرفی برخی از مهمترین آنها خواهیم پرداخت:

  1. موتور کولر (دینام): موتور کولر با گردش خود سبب چرخش و حرکت تسمه شده و در نتیجه تولید باد صورت می گیرد.
  2. پمپ آب کولر (واتر پمپ): برای خیس شدن پوشال ها نیاز به آب کافی است که انتقال این آب توسط واترپمپ انجام می شود.
  3. جعبه تقسیم برق کولر آبی: این قسمت وظیفه تامین و تقسیم برق کولر را به عهده دارد.
  4. شناور کولر آبی: شناور عمل قطع و وصل کردن ورود آب به داخل تشتک را انجام می‌دهد.
  5. تسمه کولر آبی: تسمه در این دستگاه خنک کننده موجب حرکت پولی بزرگ و در نهایت چرخش پروانه می‌شود.
  6. پروانه کولر آبی: در مرکز کولر یک مخزن حلزونی شکل دیده می‌شود که پروانه داخل آن قرار دارد و عمل چرخش در موتور توسط آن صورت می پذیرد.
پیشنهاد مطالعه:  تدارک ۵۵ دستگاه کولر آبی برای مددجویان شمال استان اردبیل

 

مزایای کولر آبی

کولرهای آبی مزایای گسترده ای دارند که در این بخش به ارائه مهمترین مزایای کولر آبی خواهیم پرداخت:

  • قیمت مناسب نسبت به کولر گازی
  • نصب و راه اندازی آسان و کم هزینه
  • مصرف برق کمتر نسبت به کولر گازی
  • هزینه سرویس و نگهداری کمتر
  • حفظ رطوبت محیط در مناطق گرم و خشک

معایب کولرهای آبی

در کناز مزیت های گسترده این سیستم سرمایشی، معایبی نیز وجود دارد که در این بخش به برخی اشاره خواهیم نمود:

  • مصرف بالای آب، تقربیبا ۲۰۰ لیتر در روز
  • محدودیت میزان خنکی
  • گرفتگی پوشال ها، گرفتگی احتمالی پمپ و ایجاد زنگ زدگی
  • ورود گرد و خاک، هوای آلوده و عوامل بیماری زا (باکتری ها و ویروس ها) به داخل خانه
  • کانال کشی در ساختمان

البته باید این نکته را ذکر کنیم که برخی از این معایب با ساخته شدن کولر سلولزی هوشمند کاملا از بین رفته و حتی جزء مزیت های کولرهای آبی سلولزی قرار گرفته است.

 

معرفی انواع کولر آبی موجود در بازار

کولرهای آبی انواع گوناگون و ویژگی های متفاوتی دارند که شما بسته به نیاز و شرایط خود باید یکی از آنها را انتخاب کنید. شناختن ویژگی انواع کولر به شما در انتخاب مناسب ترین گزینه کمک شایانی می‌کند:

کولر آبی پوشالی
کولر آبی پوشالی
  • کولر آبی پوشالی

کولرهای آبی پوشالی بیشترین استفاده را نسبت به انواع دیگر کولر دارند. این کولر آبی بر اثر عبور آب از پوشال های چوبی و جریان همرفتی، هوای اتاق را خنک می‌کند. این پوشال ها وقتی خیس باشند می توانند باد خنکی ایجاد کنند که ۲۰ درجه از هوای بیرون سردتر است. به همین دلیل خرید این نوع کولر برای مناطق شرجی پیشنهاد نمی‌شود. زیرا رطوبت هوا را بالاتر از حد معمول می‌برند.

به دلیل ساختار پوشال ها امکان دارد که همیشه پوشال به طور کامل خیس نباشد و همین مساله باعث کاهش راندمان کولر می‌شود. به علاوه استفاده از این پوشال ها امکان ابتلا به آلرژی را نیز تشدید می‌کند. برای کاهش احتمال آسیب کولر به سلامتی شما، حتما هر سال نسبت به تعویض پوشال ها اقدام کنید.

کولر آبی پوشالی به نسبت هزینه تعمیر و نگهداری کمتری دارد و همین مورد باعث فروش بالای این نوع کولر است. اما در طرف دیگر هدر رفت آب در آن بیشتر از انواع دیگر است که باعث افزایش هزینه آب شما می‌شود.

کولر آبی سلولزی
کولر آبی سلولزی

کولرهای سلولزی عملکرد مشابه با کولرهای پوشالی دارند. تنها تفاوت کولرهای سلولزی در مقایسه با کولرهای پوشالی استفاده از پد های سلولزی به جای پوشال های چوبی است. پوشال ها توانایی زیادی در نگهداری آب ندارند، این درحالی است که طراحی پد های سلولزی باعث افزایش زمان ماندگاری آب در آنها می‌شود و همین مساله قدرت سرمایش کولرهای سلولزی را چندین برابر می کند.

کولر های سلولزی خاصیت ضد قاچی داشته و نسبت به کولر های پوشالی برای سلامتی شما ایمن تر است. ساختار پد های کولر سلولزی به طوری طراحی شده که مانع ایجاد رسوب در کولر می‌شود. بعلاوه ماندگاری بیشتری نسبت به پوشال های چوبی دارند. قیمت بالاتر کولر های سلولزی دلیل استفاده کمتر مردم از این نوع کولر است. همین مساله پیدا کردن لوازم یدکی و پد های سلولزی را برای شما کمی مشکل می‌کند.

کولر آبی پرتابل و قابل حمل
کولر آبی پرتابل و قابل حمل
  • کولر آبی پرتابل

کولرهای آبی پرتابل، به نوعی میتوان گفت کولر آبی کوچک هستند و در نحوه عملکرد فرقی چندانی با کولر های دیگر ندارند. اما برخلاف دو نوع دیگر، کولر آبی پرتابل نیاز به کانال کشی ندارند و معمولاً در محیط های کوچک مانند اتاق یا مغازه مورد استفاده قرار می گیرند.

در مدل های جدیدتر کولرهای آبی پرتابل، به جای پوشال از پد سلولزی استفاده می‌شود که بازدهی آنها را در مقایسه با مدل های دیگر بالاتر می‌برد و رسوب و شوره نیز نمی گیرند. مزیت این نوع کولر کوچک بودن و قابلیت حمل آسان آن است. این نوع کولرها در انواع مختلف رومیزی، پایه دار و بدون پایه عرضه شده اند.

کولرهای آبی پوشالی نسبت به انواع دیگر کولرهای آبی مصرف برق کمتری دارند و برای مفازه های کوچک بسیار مناسب هستند. اما باید توجه داشته باشید که این نوع کولر به دلیل فاصله کمتر با شما باعث تولید سر و صدای بیشتر می‌شود که می‌تواند برای شما بسیار آزار دهنده باشد.

مهمترین عاملی که خرید کولر آبی را در سرتاسر ایران زمین گسترش داده بحث قیمت کولر آبی است که به نسبت دیگر تجهیزات سرمایشی بازار بسیار پایین تر می باشد. البته این اصلا به این معنا نیست که کیفیت و کارایی انواع کولر آبی پایین تر از بقیه وسایل خنک کننده است بلکه برخی اوقات برعکس می باشد.

 

معرفی بهترین کولرهای آبی

در انتخاب بهترین کولرهای آبی باید به نکات زیادی مانند قیمت کولر آبی، کیفیت و دوام، میزان کارایی و هوشمند بودن توجه نمودن. با رعایت این نکات تعدادی از بهترین کولرهای آبی را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم نمود:

  • بهترین کولرهای آبی پوشالی

۱- کولر آبی جنرال مدل T3200

این دستگاه مجهز به موتور تسمه ای ، مجهز به پمپ آب ، دارای کلید سرخود و دریچه های فلزی با کیفیت بالا می باشد.

قیمت: ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE310
کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE310

۲. کولر آبی سپهر الکتریک مدل SE310

این کولر جز کولرهای آبی پوشالی آکسیال محسوب می‌شود؛ این نوع کولرهای آبی مستقیما در محل پنجره قرار گرفته و فقط امکان هوادهی مستقیم دارند. این مدل دارای فن قوی و بی‌صدا است که قابلیت پرتاب باد بیش از ۱۵ متر را دارا است. دریچه این کولر جانبی است و باد از کنار آن خارج می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  نحوه محاسبه ظرفیت کولر آبی سلولزی و کولر گازی

قیمت: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

۳. کولر آبی ارج مدل ۳۵۰۰

این دستگاه مدل ۳۵۰۰ دارای رده مصرف انرژی D می باشد. حداکثر میزان هوادهی آن ۶۰۰۰ متر مکعب در ساعت و بازده تبخیر آن ۸۰% است. قدرت موتور آن حداکثر ۰.۳۳ اسب خار و حداقل ۰.۱ اسب بخار می باشد. تعداد سرعت برای تنظیم دور موتور دستگاه ۲ و شدت جریان مصرفی آن ۵ آمپر است.

قیمت: ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

  • بهترین کولرهای آبی سلولزی

کولر آبی سلولزی هوشمند پارادایس
کولر آبی سلولزی هوشمند پارادایس

۱- کولر سلولزی تمام هوشمند پارادایس مدل ۵۰۰۰

این کولر سلولزی بسیار با کیفیت بوده و بصورت کاملا هوشمند طراحی شده است. به دلیل سیستم شستشوی کاملا خودکار این دستگاه خنک کننده به همراه عدم وجود تسمه، دیگر نیازی به سرویس سالانه کولر خود نخواهید داشت. همچنین وجود ۴ لایه فیلتری در درون این کولر سلولزی هوشمند، سبب خنک شدن بیشتر و عدم ایجاد رطوبت بالای ناشی از کولرهای آبی در محیط مد نظر شما می شود.

با استفاده از سیستم کنترل هوشمند که در داخل اتاق شما تعبیه می گردد، تنظیم درجه دمای اتاق و همچنین شستشو و تخلیه آب کولر خود را براحتی هرچه تمام تر می توانید انجام دهید.

همچنین ذکر این نکته لازم است که این کولر توسط مجموعه پارادایس به صورت سایز کاملا اختصاصی و با توجه به نظر مهندسین و متخصصان پس از بازدید مکان مد نظر شما ساخته می شود.

مژده ویژه ای که شرکت پارادایس اعلام نموده وجود رنگ بندی های مختلف بر اساس سلیقه مشتری در هنگام انتخاب و استعلام قیمت کولر آبی سلولزی است.

ظرفیت: ۵ هزار

۲. کولر تبخیری انرژی مدل EC0280

پدهای سلولزی این کولر، پرتاب قطرات آب در مسیر جریان هوا را به حداقل می‌رساند. از آنجایی که ذرات ریز آب به محیط وارد نمی‌شوند، مانع به وجود آمدن حالت شرچی در هوا می‌شود.

ظرفیت: ۲۸۰۰

۳. کولر نیمه هوشمند سلولزی کاوه مدل کویر KA40S

ساختار و اسکلت این کولر یکی از نقاط قوتش است. شیب‌داربودن سطح بالایی آن و جلوگیری از تجمع آب یکی از درخشان‌ترین نکات در طراحی‌اش به‌شمار می‌رود.

ظرفیت: ۴ هزار

  • بهترین کولرهای آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل ریتون مدل PC-2500
کولر آبی پرتابل ریتون مدل PC-2500

۱. کولر پرتابل ریتون مدل PC-2500

از مزیت های این کولر میتوان به دارا بودن چهار چرخ جهت حمل، دارا بودن دو دور موتور، کارکرد دو حالته فن یا کولر و نصب و حمل آسان اشاره کرد.

قیمت: ۲ میلیون و ۵۰۰

کولر آبی آزمایش مدل AZ-2800
کولر آبی آزمایش مدل AZ-2800

۲. کولر آزمایش مدل AZ-2800

این کولر با اندازه کوچکی که دارد مناسب برای مکان هایی با متراژ پایین می‌باشد. در ساختار و طراحی این مدل کولر از پوشال های بسیار با کیفیت استفاده شده که قادر هستند حجم آب بسیار زیادی را جذب کنند و در نتیجه سرمایش بیشتری حاصل می‌کنند.

قیمت: ۲ میلیون و ۲۰۰

کولر آبی باسئوس مدل CXTM-21
کولر آبی باسئوس مدل CXTM-21

۳. کولر باسئوس مدل CXTM-21

طراحی و ساخت این مدل کولر به گونه ای است که فضای بسیار کمی اشغال می‌کند و به راحتی می‌توان از آن به عنوان کولر رومیزی استفاده نمود. از قابلیت های بسیار مهم این دستگاه می‌توان به دارا بودن پورت Type c آن اشاره کرد که این ویژگی باعث می‌شود با استفاده از پاور بانک هم در هر نقطه دستگاه را شارژ نمایید.

قیمت: ۱ میلیون و ۶۰۰

 

نکاتی در مورد خرید کولر آبی

علاوه بر تمامی اطلاعاتی که تا به اینجا ارائه کردیم، لازم است که هنگام خرید کولر آبی، نکات خرید این محصول را نیز مدنظر داشته باشید که بهترین خرید را تجربه کنید و کولری متناسب با نیاز های خود تهیه کنید.

  • ظرفیت کولر آبی

یکی از مهم‌ترین نکات خرید کولر آبی، ظرفیت آن است. در زمان خرید کولر آبی باید با توجه به متراژ فضای خود، ابعاد کولرتان را نیز مشخص کنید. دقت کنید که عدم تناسب متراژ فضا با ابعاد کولر آبی می‌تواند مشکلات بسیاری به وجود آورد مانند کاهش کارایی موتور، عدم خنک کردن فضا، تولید سرمای بیش از اندازه، احتمال سوختن موتور دستگاه و…

متراژ ساختمان ظرفیت کولر آبی مورد نیاز
۳۰ الی ۵۰ متر ۲۳۰۰ cfm
۵۰ تا ۷۰ متر ۳۵۰۰ cfm
۷۰ تا ۱۲۰ متر ۴۹۰۰ cfm
بیش از ۱۲۰ متر ۷۰۰۰ cfm

  • برچسب انرژی

مسئله دیگری که اغلب افراد هنگام خرید به آن توجه نمی‌کنند، چک کردن برچسب انرژی دستگاه است. به طور کلی کولر آبی نیز مانند دیگر دستگاه‌ها و وسایل برقی نیاز به چک کردن برچسب انرژی دارد. وگرنه مصرف زیاد برق در طولانی مدت هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد.

  • برند مناسب

تقریبا همه افراد به اهمیت برند در کیفیت و کارایی دستگاه آگاه هستند. امروزه در بازار تولید و عرضه کولرهای آبی انواع و اقسام برندها با تجربه‌ها و پشتوانه‌های متفاوت مشغول به کار هستند و طبیعتاً کیفیت تمامی آن‌ها نیز با یکدیگر یکسان نیست. به همین دلیل بهتر است که با شناخت بهترین برندها، انتخاب مطمئن‌تر و درست‌تری داشته باشید.

برترین برندهای کولر آبی

از جمله برندهای مشهور و معروفی که به تولید و عرضه کولر آبی می‌پردازند، می‌توان به آبسال، انرژی، برفاب، ریتون، موتوژن، هیتما، فریدولین، سپهر الکتریک، گلد استار، مایدیا، الکترو سیستم، الکتروژن و… اشاره کرد.

سرویس کولر آبی
سرویس کولر آبی

نصب و سرویس کولر آبی کاری است که سالانه باید افراد در مورد این وسایل سرمازا انجام دهند تا کولر آبی آنها در طول فصل گرما به بهترین نحو محیط را خنک نماید و البته دوام و طول عمر کولرهای آبی هم بالاتر رود. همچنین توصیه می کنیم یا به صورت تخصصی این کار را فرابگیرید یا سرویس کولر را به افراد متخصص بسپارید.

روش و نحوه نصب کولر آبی

نصب تمام کولرهای آبی یکسان و بسیار آسان است. بنابراین فرقی نمی کند کولر آبی که نصب می کنید پارادایس است یا آبسال یا ارج و سایر برندها. اما حتما تمام مراحل را به ترتیب و بسیار با دقت انجام دهید که به مشکل بر نخورید. اگر احیانا در یکی از مراحل نصب مشکل داشتید زیر این مطلب سوال خود را کامنت کنید.

پیشنهاد مطالعه:  داکت اسپلیت بهتر است یا کولر آبی؛ همه چیز درباره تفاوت آنها

در ابتدا باید مکان مناسب برای نصب کولر آبی خود را پیدا کرده و آنجا را تراز کنید. سپس شاسی و یا چارپایه آن را قرار داده و شناور کولر را نیز متصل می کنیم. مرحله بعد برق رسانی به کولر است که به وسیله سیم کشی برق مناسب باید انجام پذیرد و به کلیدهای کولر که از قبل متصل کرده اید وصل می شود.

تمام این مراحل نیازمند رعایت نکاتی است که ما در مقاله ۷ نکته طلایی که هنگام نصب کولر آبی باید رعایت کنیم ، در مورد آنها مفصل توضیح داده ایم. سعی کنید حتما برزنت یا سایه بان مناسبی را بر روی کولر خود قرار دهید تا خنک کنندگی آن بیشتر شده و دوام بالاتری نیز پیدا کند.

در انتها حتما باید تست نهایی کولر خود را انجام دهید تا از عملکرد صحیح آن به صورت صددرصد مطمئن گردید.

هزینه نصب کولر

اگر علاقه به این که خودتان کولر را نصب کنید نداشتید می‌توانید این کار را به یک متخصص بسپارید. هزینه نصب کولر تقریبا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان است.

قرار دادن برزنت بر روی کولر آبی
قرار دادن برزنت بر روی کولر آبی

راهکارهای افزایش بازدهی کولر آبی

  • قرار دادن کولر در سایه
  • کوتاه بودن کانال کشی ساختمان
  • تعویض و رسوب گیری صافی پمپ
  • خالی کردن آب کولر در پایان فصل گرما
  • قرار دادن برزنت برای کولر
  • باز گذاشتن یک پنجره برای جریان داشتن هوا

نحوه سرویس کولر آبی

سرویس کردن منظم کولر آبی باعث کاهش مصرف انرژی آنها می‌شود و بازدهی کولر را بالا می‌برد. بسیاری از قطعات کولر در طول چند ماه از سال که بلا استفاده مانده اند فرسوده شده و باید تعویض شوند پس حتما قبل از استفاده از آن در فصل گرم، آن را به دقت بررسی کنید.

  1. تعویض پوشال ها: پوشال ها محل مناسبی برای رشد باکتری ها هستند پس باید حتما به طور سالیانه آنها را بررسی و تعویض کنید.
  2. سرویس موتور: تمام هوای خنکی که کولر قرار است در طول فصل گرم به شما بدهد بستگی به عملکرد موتور آن دارد. پس باید با دقت موتور کولر را سرویس کنید.
  3. شست و شوی کولر: شست‌وشوی کف کولر باید با فرچه پلاستیکی انجام شود تا به رنگ آن آسیبی نرسد و زنگ نزند.

اگر وقت یا حوصله انجام این کار ها را ندارید، میتوانید آن را به یک متخصص بسپارید. افرادی هستند که این کار ها را به بهترین نحو برای شما انجام خواهند داد. قیمت سرویس کولر معمولا بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است

سخن آخر

کولرهای آبی بخش قابل توجهی از وسایل سرمایشی را در کشور ما تشکیل می‌دهند. رعایت کردن نکات گفته شده در بالا و بهینه سازی عملکرد کولر، می‌تواند ضمن کاهش دادن هزینه‌ها باعث خنکی بیشتر محیط و کم کردن احتمال ایجاد خرابی در کولر شود. با رعایت کردن نکات گفته شده باعث می‌شوید عمر مفید کولر افزایش یافته و در نتیجه هزینه‌های احتمالی تعمیرات کاهش یابد.

مجموعه تجهیزات سرمایشی پارایس، با توجه به اهمیت و کاربرد کولر آبی در زندگی مردم عزیز ایران، سعی در ارتقاء و هوشمند نمودن این دستگاه خنک کننده نمود که با تلاش متخصصان این شرکت بالاخره کولر سلولزی یا همان کولر زیرسقفی بصورت کاملا هوشمند ساخته شد. هدف بعدی ما در این مجموعه ارائه بهترین قیمت کولر آبی به مشتریان گرامی است تا برای خرید کولر آبی دچار اذیت و تردید نشوند. شما عزیزان می توانید با خیال آسوده صفر تا صد امور تعمیر و سرویس کولر آبی را نیز به متخصصان مجرب پارادایس بسپارید.

سوالات متداول

کولر آبی چیست؟

بعد از پنکه پر استفاده ترین و پرطرفدارترین وسیله خنک کننده در ایران است که با استفاده از آب به امر خنک سازی می پردازد.

آیا کولر آبی بدون پمپ آب میسوزد؟

در صورتی که پمپ آب را خاموش کنیم، سبب می‌شود که کولر ‌آبی مشابه یک پنکه عمل کند که تنها می‌تواند جریان هوا را از جایی به جای دیگر منتقل کند و سرمایشی اتفاق نخواهد افتاد. به علاوه روشن نکردن پمپ در واقع باعث نرسیدن آب می‌شود و احتمال سوختن دینام را بیشتر می‌کند.

آیا کولر آبی برای بدن ضرر دارد؟

روشن بودن مداوم کولر آبی باعث بروز خشکی پوست، انتقال آلاینده ها به داخل خانه در نتیجه سردرد و بی حالی می‌شود.

چطور بفهمیم موتور کولر آبی سوخته؟

• روشن نشدن
• شنیده شدن صدای هوم از کولر
• روشن و خاموش شدن
• کار نکردن دور تند کولر
• لرزش موتور هنگام کار کردن

برای رفع بوی بد کولر آبی چه باید کرد؟

دلیل شایع بوی بد کولر کثیف شدن پوشال ها است که با تعویض آنها مشکل رفع خواهد شد.

برای رفع شوره کولر آبی چه کنیم؟

یکی از بهترین روش‌های رفع رسوب کولر آبی انباشته شده در طولانی مدت، استفاده از جوهرنمک یا سفیدکننده‌های شیمیایی است. این مواد به راحتی و در کسری از ثانیه می‌توانند هر میزان از شوره و رسوبات موجود در کولر را از بین ببرند و آن را مانند روز اول صاف و صیقلی کنند.

برای رفع شوره کولر آبی چه کنیم؟

بهترین بازه زمانی تعویض پوشال کولر ۱ سال است

کولر آبی برای چه مناطقی مناسب است؟

کولر های آبی مناسب آب و هوای گرم و خشک هستند.

کولر آبی چقدر آب مصرف می کند؟

۲۰۰ لیتر در روز

کولر آبی چقدر برق مصرف میکند؟

۱۸۰KWH در ماه

کولر ابی چند درجه خنک می کند؟

تقریبا ۲۰ درجه

۸ دیدگاه

    • به دلیل اینکه آب و هوای این منطقه بسیار مرطوب هستش استفاده از کولر آبی معمولی اصلا توصیه نمیشه ولی کولر آبی سلولزی هوشمند پارادایس با ۴ لایه محافظتی که دارد اصلا رطوبت را افزایش نمی دهد و به خوبی می توانید از این نوع کولر سلولزی برای سالیان طولانی استفاده کنید

  • سلام کولر ابی چرا در اهواز اصلا مناسب نیست مثلا من اگه بیام مناطق بالای ایران اونجا در تابستون زیر کولر آبی با پتو میخابم اما در اهواز اصلا یه نوعی هوای عجیب و غریبی تولید می کنه که معلوم نیست گرمه سرده و هم آدم عرق میکنه با اینکه جلوشه !! ولی کولر گازی اینجا خیلی عالی جواب میده

    • ببینید اصولا هر سیستم خنک کننده ای مزایا و معایب خودش رو داره و کامل نیست. کولر گازی هم خیلی معایب داره و برای برخی نقاط اصلا توصیه نمیشه. کولر آبی چون مکانیزم عملکردیش بر اساس تبخیر آب هست اصولا تولید رطوبت اضافی میکنه که چون خود هوای اهواز هم رطوبت بالایی داره این مشکل برای شما بوجود میاد. البته کولر جدید سلولزی پارادایس بطور کلی این مشکل رطوبت رو حذف کرده.

  • بعد یه سوال دیگه- هوشمند یعنی چیه ؟ فقط در بحث کنترا دماست هوشمنده ؟ شستشوی خودکار چجور انجام میشه ؟ یه نوع کولر بازار اینجا هست در میاد ۶ میلیون و نیم که پرتابل و سلولوزیه و ریموت کنترل هم داره برای انبار لازمش دارم ولی میترسم رطوبتش همه وسایل رو خراب کنه زنگ بزنن

    • کولر سلولزی تمام هوشمند پارادایس بخاطر همین جلوگیری از رطوبت دادن کولر به خانه از یک لایه پد اضافی استفاده میکنه پس از لحاظ ایجاد رطوبت اضافی توسط کولر خیالتون راحت باشه. در مورد هوشمند بودن هم باید بگم تمام کارهای مربوط به کولر اعم از کنترل دما و شستشو و حتی خالی کردن آب کولر بصورت خودکار و تنها با فشردن یک دکمه انجام میشه. حتی قابلیت شستشو بدین صورت هست که خود این کولر زیرسقفی پارادایس بعد از ۳۶ ساعت کارکرد بصورت خودکار یک شستشو انجام میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *