معرفی 7 نوع از بهترین تجهیزات سرمایشی

معرفی 7 نوع از بهترین تجهیزات سرمایشی


انسان ها برای رهایی از گرما و عدم آسیب، نیاز به خنک کننده ها دارند. با پیشرفت تکنولوژی، در کنار انواع خنک کننده طبیعی برای انسان، به مرور تجهیزات سرمایشی خوبی وارد بازار شدند. پارادایس قصد دارد تا با بررسی انواع تجهیزات سرمایشی بازار، به معرفی ۹ نوع از بهترین سیستم های سرمایشی و مزایا و معایب آنها بپردازد.

کشور ما از جمله کشورهایی است که آب‌ و هوای گرمی دارد و خصوصا تابستان‌های مناطق مختلف آن با گرمای زیادی همراه است. برای خنک کردن محیط ساختمان‌ها از تجهیزات سرمایشی استفاده می‌شود. این تجهیزات در انواع مختلفی موجود هستند و ما در این دورانی که باید به فکر نسل‌های آینده هم باشیم و با مصرف درست این تجهیزات در مصرف برق صرفه‌جویی کنیم.

با توجه به گرانی برق و تجهیزات سرمایشی باید در انتخاب این تجهیزات دقت ویژه‌ای داشته باشیم و برندهای مناسب را خریداری کنیم تا متحمل هزینه‌های خرابی این تجهیزات و تعمیر آنها نشویم. ما در مطلب امروز قصد داریم این تجهیزات را خدمت شما معرفی کنیم و در مورد مزایا و معایب آنها به شما نکاتی را یادآور شویم؛ پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید و این مطلب را از دست ندهید شاید مطالعه این مطلب برای شما هم مفید باشد.

تاریخچه تجهیزات سرمایشی

تجهیزات سرمایشی به تمام دستگاه‌هایی گفته می‌شود که هوای محیط کار، خانه و کارخانه و‌ … را خنک می‌کنند. با این تجهیزات، دما را پایین می‌آورند و از آن برای اهداف خاصی استفاده می‌کنند.

برخی از آنها برای خنک کردن محیط و بعضی از آنها برای فریز کردن کاربرد دارند. این تجهیزات در انواع کولرهای آبی، کولرهای گازی، اسپیلیت‌ها، چیلر و… هستند. از تجهیزات سرمایشی که برای اولین بار در سال ۱۸۸۰ ساخته شد سیستم تهویه هوا بوده که افراد زیادی از آن استقبال کردند.

در سال ۱۸۵۱ دکتر جان گری اقدام به تولید دستگاه برودتی کرد که در سال ۱۸۸۰ تولید این دستگاه انجام گرفت و از آن برای منجمد کردن گوشت و تهیه یخ استفاده می‌شد. در سال‌های بعد و در قرن بیستم هم اولین سیستم‌های خنک‌کننده هوا تولید و به بازار وارد شدند.

اولین سیستم تهویه مطبوع در سال ۱۹۰۲ در نیویورک عرضه شد و بعد از آن زمان تاکنون این سیستم‌ها پیشرفت‌های زیادی در این زمینه داشتند.

بنابر تحقیق و بررسی مجموعه پارادایس، در طول ۳۰ سال گذشته و با توسعه تکنولوژی در کشور، تجهیزات سرمایشی آنچنان با زندگی مردم عجین شده است که فکر می کنم دیگر خانه ای را پیدا نمی کنید که یکی از انواع سیستم های سرمایشی در آن موجود نباشد. انواع تجهیزات سرمایشی که گاها می توانند حتی تبدیل به وسایل گرمایشی نیز در منازل بشوند.

معرفی انواع تجهیزات سرمایشی

تجهیزات سرمایشی که با آن محیط را سرد می‌کنند انواع مختلفی دارند که در اینجا به معرفی آنها می‌پردازیم. این تجهیزات عبارتند از:

انواع پنکه
انواع پنکه

  • پنکه

از جمله تجهیزات سرمایشی که از گذشته تاکنون همراه همیشگی ما در فصول گرم بوده پنکه است. پنکه در جاهای مختلف مانند خانه، مغازه، دفتر کار و… کاربرد دارد. این دستگاه دارای پره‌های متعددی است و با طراحی خاص و چرخش پره‌ها، باد با سرعت بیشتری به محیط می‌خورد و فضای مورد نظر را خنک می‌کند.

اگر پنجره‌ای هم وجود داشته باشد نقش تهویه را هم ایفا می‌کند به این صورت که هوای تازه وارد اتاق می‌شود و هوای محیط راکد نمی‌ماند. پنکه‌ها در انواع مختلف سقفی و پایه‌دار هستند و نوع سقفی همان‌گونه که از اسمش مشخص است روی سقف نصب می‌شود و معمولا دارای سه پره بوده و می‌توان درجه آن را با کلید روشن و خاموشی که روی دیوار نصب می‌شود کم و زیاد کرد.

نوع پایه‌دار هم که شامل پنکه‌هایی می‌شود که روی زمین قرار داده می‌شوند و راحت می‌توان آن را جابه‌جا کرد. این پنکه مانند پنکه سقفی دارای چند پره است و وزن کمی دارد و تمیز کردن آن آسان است. این دستگاه نسبت به سایر وسایل گرمایشی قیمت ارزان‌تری دارد. امروزه امکانات خاصی به این پنکه‌ها افزوده شده و پنکه‌های جدید با کنترل کار می‌کنند و میزان مصرف انرژی برق در آنها کم است.

فن کوئل
فن کوئل

  • فن کوئل

دستگاه فن کوئل از دو قطعه و بخش فن و کوئل تشکیل شده است. فن نقش دمنده هوا را دارد و کوئل، هوا را تبادل می‌کند. وظیفه این سیستم، انتقال حرارت و تهویه مطبوع در ساختمان‌ها بوده و برای ساختمان‌های مختلف، عملکرد دستگاه به این ترتیب است که آب سرد در داخل کوئل چرخیده و حرکت فن باعث می‌شود هوا از روی کوئل عبور کند و بعد از خنک شدن هوا، محیط هم سرد می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  19 راه عالی برای تحمل و فرار از گرما در تابستان

فن کوئل علاوه بر خاصیت سرمایشی، کاربرد گرمایشی دارند و در انواع مختلفی موجود بوده و شامل دیواری، زمینی، سقفی توکار، کانالی پرفشار و کاستی چهارطرفه و یک‌طرفه هستند. هر کدام از انواع فن کوئل‌ها مدل‌ها و ظرفیت‌های مختلفی دارند ومی‌توانند در همه فضاها مورد استفاده قرار گیرند.‌

این نوع تجهیزات سرمایشی برای کار کردن به کانال‌کشی و زیرسازی احتیاجی ندارد و استفاده از آن به محیط مورد نظر جلوه زیبایی می‌دهد.

یک نوع کولر آبی
یک نوع کولر آبی

کولر آبی

سیستم کولر آبی به سیستمی گفته می‌شود که با تبخیر آب به خنک‌کردن هوا می‌پردازد. در حقیقت عملکرد این کولرها با سرمایش تبخیری است و با کاهش درجه بالای دمای محیط خارج، سرما را به محیط‌ خانه، اداره و … انتقال می‌دهد. منظور ما از سرمایش تبخیری، پروسه‌ای است که تبخیر به عنوان جاذب گرمایی طبیعی کاربرد دارد و گرمای هوا جذب شده و به تبخیر تبدیل می‌کند.

برای استفاده از این کولر باید کمی فضای خالی در قسمت درب یا پنجره وجود داشته باشد و اگر این خروجی وجود نداشته باشد عملکرد این کولر با اختلال مواجه می‌شود و عمل خنک کردن و کاهش دما به خوبی انجام نمی‌شود.

طرز کار این کولرها به این ترتیب است که آب به وسیله الکتروپمپ از تشتک به طرف ناودان‌های پوشال بالا هدایت شده و روی پوشال ریخته می‌شود و آن را خیس می‌کند. با شروع به کار الکتروفن‌ و عبور هوا از پوشال مرطوب، هوا به داخل سالن هدایت شده و به این ترتیب، آب پوشال تبخیر می‌شود.

برای تبخیر شدن آب لازم است گرمای هوای بیرون را جذب کرده و هوا را خنک کند. با خنک شدن هوا با رطوبت ۹۰ درصد، هوای خنک به سالن وارد می‌شود. این کولرها در آب‌وهوای گرم‌و‌خشک کارایی دارد و برای مناطق مرطوب مناسب نیست.

کولر سلولزی پارادایس
کولر سلولزی پارادایس

 

  • کولر سلولزی

سیستم کولر سلولزی شبیه کولر آبی بوده با این تفاوت که قطعاتی که در آن استفاده می‌شود و ساختار آن با کولر آبی متفاوت است. در سیستم سرمایش تبخیری، بعد از اینکه آب و باد از یک واسط تبخیری عبور می‌کند هوا خنک می‌شود ولی در کولرهای آبی خنک شدن هوا و تبخیر آب با پوشال انجام می‌شود. در کولرهای سلولزی فرایند خنک شدن هوا به جای پوشال معمولی با پدهای سلولزی صورت می‌گیرد.

این کولر آبی سلولزی هوشمند بوده و با استفاده از سیستم دیجیتال تعبیه شده در محیط به راحتی قابل کنترل می باشد. حتی دمای خروجی کولر زیر سقفی نیز بصورت ۱۰ درجه متفاوت قابل تنظیم می باشد.

کولر گازی
کولر گازی

  • کولر گازی

یکی دیگر از تجهیزات سرمایشی بسیار مطبوع که امروزه طرفداران زیادی دارد سیستم کولر گازی است که هم برای ایجاد گرما در فصول سرد کاربرد دارد و هم برای ایجاد سرما در فصول گرم سال استفاده می‌شود. این کولرها بر پایه سیکل تبرید کار می‌کنند و اجزای اصلی آن کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط و اپراتور است.

کارکرد این کولر با برق بوده و با گاز مایع گرما را به سرما تبدیل می‌کند.‌ گاز مورد استفاده گاز مبرد فریونی به نام R410A است و وقتی این کولرها هوای گرم محیط را جذب می‌کنند و بعد از تبخیر مایع مبرد هوای گرم را به هوای سرد تبدیل می‌کنند. کولرهای گازی هم در دو نوع هستند.

نوع اول، کولرهای گازی دوتکه یا اسپیلت بوده و به نوع دوم کولرهای یک‌تکه یا پنجره‌ای گفته می‌شود. کولرهای دوتکه از دو قسمت بیرونی و درونی بوده که قسمت بیرونی به کندانسور و قسمت درونی به اواپراتور معروف است. کولر گازی یک‌تکه هم به کولرهایی می‌گویند که به صورت یک‌تکه و در درون پنجره جای می‌گیرند و نصب می‌شوند.

داکت اسپلیت پارادایس
داکت اسپلیت پارادایس

  • داکت اسپلیت

داکت اسپلیت از تجهیزات گران‌ قیمتی است که در جاهایی که رطوبت در آن زیاد است کاربرد دارد. در حقیقت سیستم خنک‌کننده اسپلیت زیر مجموعه کولر گازی است. این سیستم از نسل بعدی کولر آبی و سلولزی به شمار می‌رود و انواع مختلفی دارد. این دستگاه را می‌توان جا‌به‌جا کرد و در هر فضایی قابل نصب و استفاده است.

طرز کار این دستگاه‌ها به این ترتیب است که سرمایش محیط با استفاده از سیستم خنک‌کننده مرکزی تامین می‌شود. دستگاه مزبور دارای شاخص EER بوده و مشخص می‌کند نسبت به سرمایی که تولید می‌کند چقدر انرژی مصرف می‌شود هر چقدر میزان شاخص انرژی، بالاتر باشد یعنی مصرف انرژی آن کمتر است.

داکت اسپیلت‌ها بیشتر در مکان‌های تجاری و بزرگ کاربرد دارند و در فضاهای کوچک مانند خانه‌ها کاربرد کمتری دارند.

چیلر
چیلر

  • چیلر

چیلر یکی از انواع تجهیزات سرمایشی است که بیشتر در ساختمان های بزرگ و پاساژها کاربرد دارد. عملکرد چیلر به گونه ای است که بر اساس سیکل تبرید، گرما و حرارت را از مایعی که معمولا آب است می زداید و خنکای آن را به داخل محیط منتقل می نماید.

خروجی مبدل حرارتی چیلرها معمولا آب سرد است که از این آب سرد تولید شده، با استفاده از فن کوئل های بسیار بزرگ و یا هواسازهای مخصوص، هوای خنک با فشار زیاد به داخل محیط بزرگ مورد نظر منتقل می گردد و آنجا را به خوبی خنک می کند. لازم به ذکر است که چیلرها به دو نوع چیلر تراکمی و چیلر جذبی تقسیم بندی می شوند.

 

  • دستگاه VRF

دستگاه جدید vrf که به تازگی وارد عرصه تجهیزات سرمایشی شده، از یک یونیت بیرونی (کمپرسور به علاوه کندانسور) موجود در فضای خارجی ساختمان و چند یونیت داخلی (هواساز) تشکیل شده است. دستگاه vrf از سیکل تبرید به عنوان مبنای عملکرد خود استفاده می کند.

  • دستگاه GHP

 

پیشنهاد مطالعه:  7 راه عالی برای خنک شدن بصورت طبیعی

 

با مشاوره رایگان متخصصان پارادایس، خرید انواع تجهیزات سرمایشی مناسب محیط را انجام دهید تا به خوبی از گرمازدگی و محیط نامطبوع به یک محیط خنک، امن و آرامش بخش نقل مکان کنید. این سیستم های سرمایشی چه کولر آبی سلولزی باشد و چه داکت اسپلیت، کولر گازی، کولر آبی، سیستم جدید vrf، سیستم جدید ghp، چیلر و فن کوئل، هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد و برای محیط خاصی مناسب است.

مزایا و معایب تجهیزات سرمایشی

هر کدام از سیستم‌های سرمایشی که در بالا به آنها اشاره کردیم دارای مزایا و معایبی است که در اینجا به آنها اشاره می‌کنیم:

  • مزایا و معایب پنکه

پنکه یکی از دستگاه‌هایی است که یکی از مزایای آن قیمت به صرفه آن است و شما می‌توانید نسبت به سیستم‌های دیگر با قیمت مناسبی آن را خریداری کنید. از مزایای دیگر آن می‌توان به وزن کم و تمیز کردن راحت آنها اشاره کرد؛ همچنین صدای پنکه باعث می‌شود که خواب آرام‌تری داشته باشید.

علاوه بر مزایای ذکر شده پنکه می‌تواند نقش یک تهویه مناسب را هم بازی کند. در مورد معایب آن هم باید گفت که با استفاده از پنکه ممکن است گرد‌وغبار زیادی وارد محیط شود و این مشکل برای افرادی که ریه‌های آنها حساس است و به آن آلرژی دارند می‌تواند دردسرساز شود.

خوابیدن و نشستن به مدت طولانی در زیر پنکه بدن و عضلات را خشک می‌کند و کسانی هم که پوست خشک دارند پوست‌شان در مقابل پنکه خشک‌تر می‌شود.

 

  • مزایا و معایب استفاده از سیستم فن کوئل

از مزایای فن کوئل اشغال فضای کم است. این دستگاه سقفی نیاز به کانال‌کشی ندارد وبا سیستم لوله‌کشی هم کار می‌کند و استهلاک کمتری نسبت به سیستم کانال‌کشی دارد. مزیت دیگر آن این است که چون یک سر آن به هوای بیرون وصل است، عمل تهویه به خوبی انجام می‌شود.

از معایب این دستگاه ایجاد صدای زیاد است و سبب می‌شود افراد از صدای زیاد آن اذیت شوند؛ همچنین این سیستم احتیاج به مراقبت و تعویض فیلتر دارد و چون مکان آن در سقف است دسترسی به آن بدون ابزار سخت بوده و مراقبت و تعویض فیلتر آن به سختی انجام می‌شود.

  • مزایا و معایب سیستم کولر آبی

از جمله مزایای سیستم کولر آبی، قیمت مناسب آن نسبت به کولر سلولزی است و سرویس تعویض پوشال این سیستم با هزینه پایین‌تری نسبت به سیستم کولر سلولزی انجام می‌شود. از معایب آن هم می‌توان به مصرف بالای آب آن اشاره کرد.

چون کشور ما از کشورهایی محسوب می‌شود که گرم‌ و خشک بوده و میزان بارندگی در آن کم است و با کمبود آب مواجه هستیم اما اگر بتوانید کولر آبی کم‌مصرف خریداری کنید، می‌توانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید. معمولا افرادی که از این کولر استفاده می‌کنند در قبض برق و آب خانه آنها مبلغ زیادی ثبت می‌شود.

از معایب دیگر آن این است اگر از آن به مدت ۹ ماه استفاده نشود باید آن را سرویس کرد تا گرد‌وخاک روی موتور و پوشال آن گرفته شود و به این ترتیب هم بازدهی این کولر کم نشود وهم افرادی که ریه‌های حساسی دارند با مشکل مواجه نشوند.

  • مزایا و معایب کولر سلولزی

امروزه استفاده از کولر سلولزی به علت مزایایی که نسبت به کولر آبی دارد با استقبال خوبی همراه است. این کولرها نیاز به پوشال ندارند و به همین دلیل ماندگاری بیشتری دارند. این صفحات، تعداد دفعات تعویض کمتری دارند و معمولا هر ۴ یا ۵ سال یک بار نیاز به تعویض دارند و از آن گذشته می‌توان آنها را شستشو داد و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

این کولرها با توجه به کم‌آب بودن کشور ما بسیار مناسب است همچنین افرادی که ریه‌های حساسی دارند می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند چون از جذب گرد‌وخاک در آن خبری نیست. تنها عیب آنها این است که قیمت پدهای سلولزی از قیمت پوشال کولر بالاتر است، اما با استفاده از آن مصرف آب و برق کاهش می‌یابد.

  • مزایا و معایب کولر گازی

با وجود قیمت بالای این کولرها که از معایب کولر گازی محسوب می‌شود؛ اما به علت دارا بودن مزایای فراوان همچنان طرفداران زیادی دارد. یکی از مزایای آن برای بیمارانی است به بیماری‌های مفصلی دچار هستند و رطوبت برای آنها ضرر دارد به همین دلیل در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها از آن استفاده می‌کنند.

از مزایای دیگر آن می‌توان به کم‌صدا بودن آن اشاره کرد؛ همچنین به علت دارا بودن فیلتر ضدآلرژی، آلودگی محیط را کاهش می‌دهد. این کولرها به سرعت هوا را خنک می‌کنند و چون دارای ترموستات دمایی است، وقتی هوا در حد مشخصی خنک شود به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود.

از معایب آن علاوه بر قیمت بالا که به آن اشاره کردیم مصرف برق بالای آن است و در قبض برق شما مبلغ بالایی مشاهده می‌کنید.

  • مزایا و معایب داکت اسپلیت

با استفاده از داکت اسپلیت ها شما عزیزان می توانید برای هر واحد آپارتمان خود سرمای جداگانه ای را تعریف نمائید. مصرف برق خود را پایین آورید و در نتیجه هزینه های شما بسیار کاهش می یابد. با استفاده از داکت اسپلیت و در صورت لزوم، سیکل گرمایی مناسبی را هم می توانید تجربه کنید.

پیشنهاد مطالعه:  8 ورزشگاه جام جهانی 2022 قطر چگونه خنک می شود؟

البته نصب داکت اسپلیت کمی دشوار بوده و سر و صدای یونیت داخلی هم اگر کنترل نشود می تواند اذیت کننده باشد.

  • مزایا و معایب چیلر

از جمله مزایای مهم چیلر بهره وری بالا و بهبود مصرف انرژی و برق در ساختمان های بزرگ و کارخانجات صنعتی می باشد. همچنین کاهش میزان صدا و ارتعاشات در چیلر آن را به یک انتخاب جذاب تبدیل نموده است. البته چیلرها طول عمر نسبتا کوتاه تری دارند و امکان سرقت قطعات آنها به دلیل قرار گرفتن در فضای باز بیشتر می باشد.

  • مزایا و معایب vrf

 

  • مزایا و معایب GHP

 

شما در منزل خود از چه نوع تجهیزات و سیستم های سرمایشی استفاده می نمائید؟ آیا اینکه تجهیزات سرمایشی شما ساخته کدام کشور و متعلق به فلان برند معروف باشد برای شما مهمتر است، یا اینکه تولید ملی و بومی کشور خود را با حمایت از اشتغال زایی جوانان بالا ببرید از درجه اهمیت بالاتری برخوردار می باشد؟ خواهش ما این است قبل از خرید وسایل سرمایشی خود کمی عمیق تر به این موضوعات فکر نمائید.

 

چرا سیستم های سرمایشی مفید هستند؟

در میان سیستم‌ های سرمایشی که خدمت شما معرفی کردیم تنها کولر آبی، خاصیت سرمایشی دارد و بقیه سیستم‌های مذکور خاصیت سرمایش و گرمایش دارند؛ همچنین عملکرد سیستم‌های کولر گازی و اسپیلت و فن کوئل بدون سر و‌ صدا است. اما به طور کلی از مزایای تجهیزات سرمایشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. آرامش و سکوت: با پیشرفت علم و تکنولوژی در تولید تجهیزات سرمایشی جدید از مواد جاذب استفاده می‌شود تا هنگام کار کردن سروصدایی نداشته باشند.
  2. ترموستات کنترل دمای هوشمند: یکی دیگر از مزایای آنها ترموستات کنترل دمای هوشمند است با استفاده از آنها دمای هوای محیط مورد نظر در حد مشخصی قرار داده و می‌تواند دما را اندازه‌گیری کند و وقتی دما به حد معین رسید دستگاه به صورت خودکار خاموش می‌شود و وقتی دما تغییر کند دوباره خودبه‌خود روشن می‌شود.
  3. کاهش هزینه‌ها: سیستم‌هایی که در گذشته استفاده می‌شدند برق زیادی مصرف می‌کردند اما با سیستم‌های جدید که در رده‌های انرژی A و B هستند مصرف برق به طور قابل ملاحظه‌ای پایین می‌آید.
  4. کنترل آسایش: چون سیستم‌های جدید با موتورهای با سرعت بالا کار می‌کنند و قطعات مورد استفاده آنها، قطعاتی هستند که دما را کنترل و یکنواخت می‌کنند، آسایش را در محیط برای افراد به ارمغان می‌آورند.
  5. جریان هوای مطلوب: جریان هوای مطلوب با استفاده از فن‌های دور متغیر، محیطی را برای افراد مهیا می‌کند تا بتوانند راحت نفس بکشند و از طرفی این فن‌ها هوای خنک و سرد را پخش می‌کنند.
  6. قابلیت استفاده در همه محیط‌ها: انواع سیستم‌های سرمایشی با توجه به نوع ساختمان، لوله‌کشی و پشت بام و..‌. کاربرد دارند.
  7. طول عمر بالا: سیستم‌های سرمایشی جدید به شرط اینکه طبق دستور سازنده آن عمل شود نسبت به انواع سیستم‌های قدیمی دوام و ماندگاری بیشتری دارند.
نصب تجهیزات سرمایشی
نصب تجهیزات سرمایشی

نصب و راه اندازی سیستم های سرمایشی

برای نصب و راه‌اندازی سیستم‌های سرمایشی اول از همه باید سیستم مناسبی مطابق با محیط مورد نظر انتخاب شود و در مرحله بعدی باید سیستم انتخاب شده را در جای مناسب قرار داد تا سروصدا ایجاد نکند. این سیستم‌ها باید به شکلی نصب شوند که هیچ لجن و آلودگی به آن وارد نشود.

دستگاه تبرید هم باید کاملا غیرقابل نفوذ بوده و قبل از اینکه به داخل دستگاه مبرد گاز وارد شود، باید دستگاه خشک شده باشد‌ و تمام قطعات دستگاه هم توسط افراد متخصص بررسی شده باشند. برای نصب و راه‌اندازی آن هم از افراد متخصص کمک بگیریم تا مشکلی پیش نیاید و متحمل هزینه‌های بیشتر نشویم. همان‌گونه که قیمت انواع این سیستم‌ها با هم متفاوت است هزینه نصب آنها هم با هم تفاوت دارد.

سخن پایانی

از مزایای استفاده از سیستم‌های سرمایشی جدید می‌توان به آرامش و سکوت، ترموستات کنترل دمای هوشمند، کاهش هزینه‌ها، طول عمر بالا، کنترل آسایش، جریان هوای مطلوب و قابل استفاده بودن در محیط‌های مختلف اشاره کرد.

مجموعه تجهیزات سرمایشی پارادایس، تولید کننده انواع کولر زیر سقفی یا همان کولر سلولزی و داکت اسپلیت با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت می باشد. شما عزیزان می توانید با تماس با پشتیبانی پارادایس توسط شماره ۰۹۱۲۲۵۲۰۰۱۴، از مشاوره رایگان بهره مند شده و با چشم باز تجهیزات سرمایشی مورد نظر خود را انتخاب نمائید.

پارادایس سعی نمود با ارائه ۹ نوع از بهترین تجهیزات سرمایشی و مزایا و معایب آنها؛ اطلاعات کافی در مورد انواع تجهیزات سرمایشی را جهت انتخاب درست و آگاهانه هنگام خرید به شما عزیزان ارائه نماید. سیستم های سرمایشی معرفی شده هر کدام می تواند نیاز به سرمایش را در محیط مخصوص به خود برطرف نماید. پس هنگام خرید تجهیزات سرمایشی سعی کنید از مشاوره متخصصان این زمینه بهره کافی را ببرید.

سوالات متداول

تجهیزات سرمایشی چیست؟

به دستگاه‌ها و تجهیزاتی که می‌تواند هوای محیط خانه، اداره، دفتر کار و…. را خنک کند تجهیزات سرمایشی می‌گویند.

چند نمونه از تجهیزات سرمایشی را نام ببرید.

از تجهیزات سرمایشی می‌توان پنکه، فن کوئل، کولر گازی، کولر آبی، کولر سلولزی و… را نام برد.

مزایای استفاده از سیستم سرمایشی را ذکر کنید.

یکی از بهترین مزایای سیستم های سرمایشی خنک شدن انسان و محیط پیرامون در زمان کوتاه و تهویه مطبوع ایجاد شده است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *