جایگزینی کولر قدیمی

جایگزینی کولر قدیمی


چنانچه مزایای کولر سلولزی و مزایای داکت اسپلیت را به خوبی شناخته باشید، وقت آن است که به جایگزینی کولر قدیمی فکر کنید؛ بهترین زمان جایگزینی کولر قدیمی با کولر جدید را می توان خانه تکانی عید نوروز دانست، زیرا همراه با بهار طبیعت شما هم می توانید هوای مطبوع بهاری را میهمان خانه و خانواده خود نمائید.

نزدیک عید خانم‌ها شروع به خانه تکانی می‌کنند و مردها هم تمام تلاش خود را برای فرار کردن از زیر بار مسئولیت خانه تکانی انجام می‌دهند. من هم از این قاعده مستثنی نیستم. یکی دیگر از فعالیت‌هایی که خانم‌ها و البته بسیاری از افراد نزدیک عید انجام دهند این است که لوازم و وسایل قدیمی فرسوده و ناکارآمد خود را با لوازم جدید و به‌روز تغییر دهند.

خانواده‌ها تلاش خود را می‌کنند تا بسته به ضرورتِ هزینه کردن، وضعیت مالی و اولویت‌ها؛ انتخاب‌هایی برای تغییر و نوسازی خانه و جایگزینی وسایل قدیمی با وسایل جدید داشته باشند. اما امسال یکی از ایده‌هایی که داشتیم تغییر دکوراسیون تراس خانه‌مان بود و خانه‌تکانی و تغییر دکوراسیون را از همان‌جا شروع کردیم و یک فضای دلنشین برای اوقات فراغت‌مان ایجاد کردیم.

طبق معمول که روزهای آخر اسفند حال و هوای نوروزی کم کم به سراغ‌مان می‌آید؛ هوا خوب بود و صبحانه را در فضای جدید تراس میل کردیم. همه چیز خوب بنظر می‌آمد تا اینکه متوجه شدیم ابعاد بزرگ کولر آبی قدیمی‌مان تو ذوق می‌زند. کولر فضای زیادی از تراس را گرفته و همه تلاشی که برای زیبایی تراس انجام داده بودیم، آنچنان به چشم نمی‌آمد. بماند که چقدر برای تمیز کردن محفظه داخلی و تغییر پوشال‌ها برای آماده کردن کولر برای روز‌های گرم پیش‌رو، وقت گذاشتم.

پیشنهاد مطالعه:  هر آنچه که باید درباره كولر گازی بدانیم؛ قطعات، انواع و مزایا

تصمیم گرفتیم که از گوگل کمک بگیریم که چطور می‌توان یک جایگزین خوب برای آن پیدا کنیم. بله باز کردن سایت‌های مختلف گوگل همانا و تغییر نظر‌مان همانا! با دو سیستم سرمایشی جدید که کلی مزیت داشتند، آشنا شدیم؛ کولر سلولزی (زیر‌سقفی) و داکت اسپلیت.

هر کدام مزایای منحصر به فردی داشتند. اما قبل از هر چیز باید به قیمت آن‌ها توجه می‌کردیم. چطور می‌شد با این اوضاع اقتصادی هم مبلمان را تغییر داد هم کولر آبی را؟! از من انکار و از خانم اصرار که کولر را عوض کنیم! همانطور که می‌دانید وقتی که خانم خانه تصمیم به تغییر چیزی می‌گیرد تقریبا تغییر رای و نظر او غیر‌ممکن است.

خانم همچنان در جستجوی راه‌حل بود تا اینکه یک پیشنهاد داد. بودجه‌ای که برای تغییر مبلمان کنار گذاشته‌ایم برای تغییر کولر آبی پوشالی، هزینه کنیم. از معایب کولر آبی می‌گفت. اینکه چقدر هوای آلوده و گرد و غبار از لابه‌لای پوشال‌ها وارد خانه می‌شود و بیماری‌هایی که در بلند‌مدت به واسطه آن، ممکن است دچار شویم.

اینکه چقدر برای تعمیرات کولر قدیمی‌مان هر سال هزینه می‌کنیم و به چشم‌مان نمی‌آمده. علاوه بر این، راندمان پایین کولر آبی و دائم روشن بودن آن برای خنک نگه‌داشتن نسبی خانه و بالا رفتن مصرف برق، آب و خیلی معایب که انگار تا به امروز به آن توجهی نداشتیم.

همچنان این جایگزین کردن کولر آبی را با کولر سلولزی یا داکت اسپلیت را ضروری نمی‌دانستم و قانع شدنم به این سادگی‌ها نبود. اما انگار ایده خوبی بود به همین دلیل جمع‌آوری اطلاعات در مورد ویژگی‌های کولر زیر سقفی و داکت اسپلیت را به عهده خانم گذاشتم. پیش به سوی شناخت کولر سلولزی.

پیشنهاد مطالعه:  پوشال سلولزی چیست؛ انواع، کاربردها، مزایا و معایب

 

جایگزینی کولر قدیمی با یک سیستم سرمایشی مدرن و فوق العاده می تواند کمک بسیار شایانی به مطبوع شدن محیط زندگی و خانوادگی شما نماید؛ با به بازار آمدن کولر تمام هوشمند سلولزی و داکت اسپلیت، با آن همه مزیت هایی که دارند، نباید هنوز شما از دستگاه های قدیمی با معایب فراوان استفاده کنید!

 

گزینه های جایگزینی کولر قدیمی

 

کولر سلولزی 10000 پارادایس
کولر سلولزی ۱۰۰۰۰ پارادایس

 

کولر سلولزی

حالا نوبت به تعریف و تمجید سیستم‌های سرمایشی کولر سلولزی رسید که نه تنها راندمان بالایی دارند و ۵۰ درصد در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنیم. بلکه کولر‌های زیرسقفی پیشرفته مثل کولر سلولزی پارادایس، کنترل ریموت دارند و نیاز نیست مثل قبل برای تغییر درجه کولر تا کنار کلید برویم و حتی می‌توانیم از طریق موبایل‌مان قبل از ورود به خانه روشن‌ش کنیم. بعد از یک روز کاری سخت، آن هم در هوای گرم، چی  چیزی از این بهتر؟!

البته این را هم اضافه کرد که حتی می‌توان همین کولر قدیمی را به کولر سلولزی تبدیل کرد که در این صورت فقط پد‌های سلولزی جایگزین پوشال‌ها می‌شود و همچنان مشکل ابعاد آن و اشغال کردن فضای تراس وجود دارد.

 

داکت اسپلیت پارادایس
داکت اسپلیت پارادایس

 

اما داکت اسپلیت

اما از آنجایی که بحث خرید یک وسیله کاربردی با بیشترین کارایی بود پس باید در مورد داکت اسپلیت هم اطلاعاتی جمع‌آوری می‌کردیم.

انگار داکت اسپلیت یک وسیله کاربردی‌تر است. چون نه تنها یک وسیله سرمایشی، بلکه با نصب یک کویل توانایی تولید گرما را خواهد داشت و این یعنی حذف رادیاتور‌های خانه‌مان و داشتن فضای بیشتر برای چیدن مبلمان و دکوراسیون باب سلیقه خانم.

پیشنهاد مطالعه:  کولر گازی یا کولر سلولزی؛ کدام بهتر است؟

ویژگی‌های داکت اسپلیت فوق‌العاده بنظر می‌آیند. از جمله:

  • از گاز مبرد به جای آب، برای خنک کردن خانه استفاده می‌کند و چون همیشه کمبود آب کشور برای‌مان اهمیت داشته، یک ویژگی قابل توجه است.
  • فضای خیلی کمی از تراس را اشغال می‌کند و در فضای داخل خانه فقط دریچه‌های آن مشخص می‌شود.
  • صدای خیلی کمی از آن شنیده می‌شود و این برای کسی مثل من که به سر و صدای و لرزش‌های کولر‌های آبی حساس است، ویژگی برجسته‌ای به شمار می‌آید.

در نهایت تصمیم قطعی شد و نمی‌شد از حرف حق و منطقی خانم گذشت. قصد داریم با یک کارشناس مشورت کنیم تا بهترین سیستم سرمایشی بین کولر سلولزی و داکت اسپلیت پارادایس را با توجه به طراحی و ساخت خانه‌مان به ما پیشنهاد دهد.

به این صورت با یکبار هزینه کردن مناسب تقریبا فضای مفید خانه بیشتر شده و تغییر بزرگی در کل خانه ایجاد خواهیم کرد.

 

اگر بخواهید در عید نوروز یک خانه تکانی درست و حسابی داشته باشید، باید به جایگزینی کولر قدیمی خود با تجهیزات و دستگاه های جدید ولی خوش قیمت حتما فکر نمائید! زیرا هرچقدر هم به شست و شو دست بزنید، محیط گرم و نامطبوع می تواند زندگی شما را تحت الشعاع قرار دهد.

سخن پایانی

در این مطلب پارادایس سعی نمود تا بهترین گزینه های جایگزینی کولر قدیمی پوشالی را که همان کولر سلولزی تمام هوشمند و داکت اسپلیت هستند را به شما معرفی نماید. خانه تکانی در عید نوروز می تواند زمان مناسبی برای تعویض تجهیزات سرمایشی باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *