مهمترین راهکار شرکت برق برای کاهش مصرف برق در گرما

مهمترین راهکار شرکت برق برای کاهش مصرف برق در گرما


به گزارش پارادایس، مدیرعامل شرکت برق خراسان شمالی، مهمترین راهکار شرکت برق برای کاهش مصرف برق در گرما را استفاده از کولر آبی با دور کُند اعلام کرد.

حسن چاهی جزئیات پرداخت پاداش ۲۰ برابری صرفه جویی مصرف برق را تشریح و اظهار کرد: مطابق این طرح، به ازای هر کیلو وات ساعت صرفه جویی در مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل، از ۵۰۰ تومان تا ۲۰۰۰ تومان پاداش محاسبه می شود.

وی ادامه داد: الگوی مصرف در مناطق عادی ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و اگر مشترکی زیر ۱۵۰ کیلووات ساعت مصرف کند به ازای هر کیلووات ساعت ۲۰۰۰ پاداش می گیرد و اگر مشترکی ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات مصرف داشته باشد به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان و در پله های بعدی ۱۰۰۰ تومان و ۵۰۰ تومان پاداش خوش مصرفی دریافت می کند.

به گفته چاهی این رقم ها به عنوان پاداش در قبض برق محاسبه و ممکن است رقم پاداش به اندازه ای باشد که باعث شود قبض برق رایگان نیز شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خصوص راهکارهای کاهش مصرف برق بیان کرد: یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه توجه به برچسب انرژی هنگام خرید وسایل برقی مانند یخچال و فریزر است که باید همیشه به برق وصل باشند، زیرا برچسب انرژی کیفیت محصولات را از نظر مصرف انرژی نشان می دهد و هر چه این شاخص به رنگ سبز نزدیک تر باشد یا شاخص ،A+ ، A و بالاتر داشته باشد دارای کمترین مصرف و بیشترین کارایی است.

پیشنهاد مطالعه:  افزایش گرمای زمین را دریابید!

وی گفت: بهتر است در ایام گرم سال از کولر آبی با دور کند استفاده شود و چنانچه از کولر گازی استفاده می شود دمای آن باید دمای آسایش یعنی حداقل ۲۴ درجه تنظیم شود.

چاهی افزود: با اتخاذ روش های ساده می توان میزان مصرف برق را کاهش داد به طور مثال نباید یخچال و اجاق گاز را در کنار هم قرار داد، لامپ های پر مصرف را می توان با لامپ هایLED جایگزین کرد و استفاده از وسایل پر مصرف را به ساعات پایانی شب و بعد از ۲۲ موکول کرد و در ساعات پیک مصرف که از ساعت ۱۱ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۲ است، استفاده از وسایل برقی پر مصرف را به صفر رساند.

وی ادامه داد: برای مشاهده میزان برق مصرفی دوره های قبل می توان با نصب نرم افزار برق من برروی گوشی های تلفن همراه، این میزان را مشاهده کرد.

 

منبع: ایسنا

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *