طریقه تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان

طریقه تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان


یکی از مراحل پس از شناخت اینکه داکت اسپلیت چیست، طریقه تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان می باشد؛ در فصل های بهار و تابستان، تنظیم سرمایش داکت اسپلیت برای داشتن بهترین تهویه، بسیار مهم و ضروری می باشد. تنظیم سرمایش باید به گونه ای انجام شود که بهینه ترین حالت خنک کنندگی در منزل صورت پذیرد.

 

۸ مرحله تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان

داکت اسپلیت به خاطر دارا بودن قیمت مناسب و اضافه بر آن، داشتن عملکرد گرمایشی و سرمایشی و همچنین نگهداری مطلوب و آسان کارکرد بسیار آسان، طول عمر به نسبت بالا و همینطور قابلیت استفاده کردن در شرایط آب و هوایی گوناگون و متفاوت، به عنوان یکی از بهترین و مطلوب‌ترین انواع سیستم‌های تهویه مطبوع در ساختمان‌های مسکونی و ادارات مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

همه این ویژگی‌ها و مزایا و معایب داکت اسپلیت می‌تواند در واقع با انتخاب بسیار درست در ظرفیت و نوع داکت اسپلیت یا به عبارت دیگر انتخاب کردن درست محل نصب و همینطور اجرای اصولی، آن را برای همگان امکان‌پذیر کند.

توزیع هوا به صورت یکپارچه و یکنواخت، در کنار راندمان و کارایی بسیار بالای دستگاه سرمایشی گرمایشیِ داکت اسپلیت، با تنظیم دقیق و سرویس سالیانه آن امکان‌پذیر است. طبیعتا وقتی به دنبال طریقه تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان هستید یا از قبل این سیستم را نصب کرده‌اید ‌و اکنون به دنبال تنظیم دوباره و ارتقاء کارایی آن هستید یا برای اولین بار این دستگاه را نصب کرده و  قصد تنظیم آن را دارید.

  1. غیر فعال کردن حالت گرمایش داکت اسپلیت توسط سرویس کار ماهر

برای تنظیم بخش سرمایشی داکت اسپلیت منزل‌تان یا ساختمان اداری خود در تابستان باید ابتدا حالت گرمایش داکت اسپلیت و موتورخانه باید غیر‌فعال شود و آن را از کار بیندازید. بهتر است برای این کار  همزمان سرویس نیز انجام شود.

پیشنهاد مطالعه:  همه چیز درباره تفاوت داکت اسپلیت و چیلر

 

یک نمونه کویل آب گرم
یک نمونه کویل آب گرم

 

تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان (duct split setup for summer) اگر به خوبی صورت پذیرد، سبب می شود سرمایش داکت اسپلیت به بالاترین و بهینه ترین حالت ممکن رسیده و فضای لذتبخش و مطبوعی در ماه های گرم سال، برای شما و خانواده محترمتان فراهم آید.

 

  1. تخلیه آب داخل کویل آبگرم داکت اسپلیت

خالی کردن آب داخل کویل یا منبع الزامی است. در صورت خالی نکردن آب کویل، لوله‌ها و منابع پوسیده خواهند شد.

  1. تمیز کردن فیلترهای داکت اسپلیت و در صورت لزوم تعویض فیلتر‌ها

تمیز کردن و یا تعویض فیلتر داکت اسپلیت از اقدامات مهمی است که در هنگام سرویس و تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان باید انجام شود. به همین منظور فیلتر یونیت داخلی و همینطور شبکه پشت دستگاه یونیت خارجی را با دقت، با آب و مواد شوینده تمیز کنید.

  1. تمیز کردن فن

با کمک شیشه پاک کن و دستمال نرم فن رادیاتور داکت اسپلیت را کاملا تمیز کنید.

  1. بررسی گاز مبرد داکت اسپلیت و شارژ آن در زمان سرویس دوره‌ای

برخی افراد فکر می‌کنند که تنها شستشوی فیلتر‌ها و تمیز کردن فن، جزو سرویس دوره‌ای کولر‌های گازی و تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان محسوب می‌شود. اما باید بگویم که اینطور نیست و شارژ گاز داکت اسپلیت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در نگهداری این دستگاه به شمار می‌آید.

اگر داکت اسپلیت برای یک مدت طولانی بدون گاز کار کند به مرور زمان موجب خواهد شد تا ضررهای زیادی را به شما وارد کند. حتما به این نکته توجه کنید که هر بار که تکنسین مربوطه برای انجام سرویس دوره‌ای تماس می‌گیرید این را بازگو کنید که گازی اسپلیت دستگاه شما را حتما چک کند.

نکته مهم دیگر در این زمینه این است که اگر اولین بار اقدام به خرید این دستگاه می‌کنید حتما آن را شارژ کنید. زیرا برخی از افراد فکر می‌کنند که این دستگاه دارای شارژ است و همان ابتدای کار، ضرر مالی مجدد را به خود وارد می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه:  داکت اسپلیت چیست و چگونه کار می کند؟ انواع، معایب، مزایا

پس در مرحله بعدی نیز باید گاز مبرد چک شود و در صورت احساس نیاز به شارژ، شارژ شود. همچنین این الزام برای‌تان فراهم می‌شود تا کمپرسور را چک کرده و از عملکرد آن به‌خوبی اطمینان حاصل کنید.

نشانه‌های اتمام گاز داکت اسپلیت و سرویس دوره‌ای

    • ایجاد یخ‌زدگی در پنل داخلی داکت اسپلیت
    • عدم خنک‌سازی داکت اسپلیت و تولید باد گرم
    • خاموش شدن و کار نکردن کمپرسور
    • سوختن کمپرسور داکت اسپلیت یکی از نشانه‌های اتمام شارژ گاز داکت اسپلیت است و پر هزینه‌ترین قطعه داکت اسپلیت نیز به شمار می‌رود.

 

بستن درب یا پنجره برای جلوگیری از هدر رفت انرژی
بستن درب یا پنجره برای جلوگیری از هدر رفت انرژی

 

هرچقدر تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان به صورت دقیق و بهینه انجام پذیرد، ولی منافذ و روزنه های اتلاف انرژی به خوبی گرفته و بسته نشده باشد، قطعا به دستگاه شما فشار و آسیب وارد شده و نتیجه مطلوبی نیز برای شما رقم نخواهد خورد.

 

  1. هواگیری و بستن در و پنجره‌ها

در این مرحله از تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان شما باید تمام پنجره‌ها و درب‌ها را ببندید تا از هیچ روزنه‌ای باد داکت اسپلیت خارج نشود و تنظیمات سرمایشی را انجام گیرد. برای متعادل شدن هوای محیط این اقدام لازم است تا سرمای کافی در محیط گردش پیدا کند.

  1. داکت اسپلیت را به حالت کول (cool) تغییر دهید.

برای تنظیم سرمایش با استفاده از کنترل، دستگاه داکت اسپلیت را به حالت COOL تغییر دهید.

  1. تنظیم دما

مرحله پایانی تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان تنظیم دمای آن است. دمای ترموستات داکت اسپلیت را طبق دمای دلخواه خود می‌توانید از ۲۴-۲۶ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید. حالا که تنظیم سرمایش داکت اسپلیت به پایان رسیده است با روشن کردن آن از باد خنک آن لذت ببرید.

 

سرویس دوره ای داکت اسپلیت
سرویس دوره ای داکت اسپلیت

 

برای داشتن بهترین تنظیم سرمایش داکت اسپلیت توجه داشته باشید که سرویس دوره ای و منظم دستگاه را حتما حتما جدی بگیرید و با استفاده از متخصصان و تعمیرکاران مجرب این حوزه انجام دهید. در این صورت است که می توانید تابستان لذتبخشی را همراه خانواده تجربه نمائید.

 

پیشنهاد مطالعه:  بهترین داکت اسپلیت پیشنهادی برای یک منزل سه خوابه چیست؟

نیاز حیاتی دستگاه داکت اسپلیت به سرویس‌های دوره‌ای

همانطور که می‌دانید داکت اسپلیت در واقع نسل جدید کولر‌های گازی با ویژگی‌های خیلی بهتر است که قادر است تا چندین اتاق را به صورت همزمان خنک کند. در گذشته و با ورود کولرهای گازی معمولاً این دستگاه‌ها تنها قادر بودند تا یک محیط را خنک کنند و اتاق‌ها از این امر مستثنی بودند.

به همین خاطر امروز کاربران بیشتر طرفدار استفاده از داکت اسپلیت هستند. بطور منطقی برای حفظ بازدهی هر دستگاهی باید مراقبت‌های ویژه‌ای از آن به عمل آید. سرویس دوره‌ای نیز یکی از کارهایی است که کاربران تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان  را انجام داده و با استفاده از آن می‌توانند کمک زیادی به بازدهی و طول عمر بالای آن داشته باشند.

برخی از افراد فکر می‌کنند، چون پنل داخلی داکت اسپلیت برخلاف کولر گازی در سقف کاذب قرار گرفته است، پس نیازی به سرویس و تعمیر داکت اسپلیت وجود ندارد. اما این باور غلط است؛ زیرا این دستگاه از حساسیت به مراتب بالاتری نسبت کولرهای گازی معمولی برخوردار است. به همین خاطر توصیه می‌شود تا حتماً سرویس دوره‌ای داکت اسپلیت را به صورت منظم انجام دهید.

 

سخن پایانی

در این مقاله پارادایس سعی نمود تا ۸ مرحله تنظیم داکت اسپلیت برای تابستان را بصورت گام به گام آموزش دهد؛ این کار سبب می شود بهینه ترین تنظیم سرمایش داکت اسپلیت را داشته و تهویه مطبوعی را در ماه های گرم سال داشته باشیم. توصیه ما این است که تنظیمات سرمایشی را حتما با تیم فنی تخصصی پارادایس از طریق شماره ۰۹۱۲۲۵۲۰۰۱۴ چک کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *