کولر سلولزی چیست و چگونه کار می کند؟

کولر سلولزی چیست و چگونه کار می کند؟


با توسعه علم و تکنولوژی، نسل جدید و پیشرفته کولرهای آبی، با نام کولر سلولزی وارد بازار شده اند؛ همزمان با این رخداد مهم، سوالات متعددی در ذهن مردم شکل گرفته از قبیل اینکه کولر سلولزی چیست و چه فرقی با کولر آبی پوشالی قدیمی دارد. پاسخ به این سوالات مهم و کاربردی الزاماتی دارد که از آن جمله می توان به شناخت اجزا و قطعات در کولر آبی سلولزی، انواع، اجزا، طرز کار، معایب و مزایا، راهنمای خرید و قیمت، نحوه نصب و تعمیر آن اشاره نمود.

در فصول و روزهای گرم سال، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم ایران، چگونگی کاهش گرمای محیط منزل و محل کار است؛ کولر آبی (Water Cooler) و کولر گازی (Air Conditioner)، از اصلی­ ترین و پرکاربردترین تجهیزات خنک‌کننده به شمار می‌روند. در مکان هایی که امکان استفاده از کولر گازی وجود ندارد و یا افراد قصد هزینه کرد پائین تری دارند، استفاده از کولرهای آبی، جزو رایج‌ترین روش‌های ایجاد سرمایش محسوب می‌شود.

شما عزیزان می‌توانید با مطالعه بهترین تجهیزات سرمایشی و مزایا و معایب آنها، اطلاعات کامل‌تری از انواع تجهیزات خنک کننده موجود در بازار بدست آورید. امروزه رقیب اصلی کولر آبی پوشالی که از قدیم بازار تجهیزات سرمایشی را قبضه کرده، کولر آبی جدید سلولزی است که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت:

کولر آبی سلولزی، نصب شده بر روی پشت بام خانه
کولر آبی سلولزی، نصب شده بر روی پشت بام خانه

کولر سلولزی چیست؟

کولر سلولزی یکی از انواع کولر آبی جدید و پیشرفته است؛ که متخصصان آنها را با استفاده از پدهای مدرن و فوق العاده مقاومی که از جنس سلولز ساخته می شود، می سازند. نوع تمام هوشمند این کولرها علاوه بر حذف پوشال قدیمی، توانسته تسمه و یاتاقان را هم از ساختار آن کنار بگذارد.

اگر بصورت دقیق‌تر باید بگوییم، کولرهای سلولزی نسل جدید و مدرن کولرهای آبی می‌باشند که روز به روز در حال توسعه و پیشرفت هستند و امکانات بسیار مدرن و هوشمندی را جهت سرمایش، در اختیار مردم عزیز فراهم می‌آورند.

کولر سلولزی مخصوصا نوع هوشمند آن، یک سیستم سرمایشی عالی است که در سرتاسر ایران کاربرد فراوان دارد؛ بطوریکه اگر این نوع کولر زیر سقفی همه گیر شود، مصرف آب و برق در این بحران انرژی به ویژه در تابستان کاهش چشمگیر پیدا خواهد کرد.

قطعات کولر آبی سلولزی
قطعات کولر آبی سلولزی

اجزا و قطعات کولر آبی سلولزی

برای درک بهتر اینکه کولر سلولزی چیست، باید اجزا و قطعات کولر سلولزی را مورد کنکاش قرار دهیم؛ به همین خاطر در ادامه به بررسی قسمت‌های تشکیل‌دهنده کولرهای آبی سلولزی خواهیم پرداخت:

  • بدنه و کف کولر

اتاقک کولر از یک مکعب کامل با بدنه ثابت و دیواره‌ها تشکیل شده است؛ بدنه کولر باید در برابر گرما و سرما مقاومت بالا داشته باشد. کف کولر نیز دارای ورقه گالوانیزه و پوشش رنگ محافظ است، تا در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم باشد و سوراخ نشود.

پوشال قدیمی در مقابل پد سلولزی
پوشال قدیمی در مقابل پد سلولزی
  • پوشال سلولزی

پوشال سلولزی یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اجزای کولر سلولزی محسوب می‌شود؛ اتاقک کولر دارای سه یا چهار دیواره متحرک به عنوان درب این دستگاه می‌باشد که از جنس سلولز هستند. لازم به ذکر است که پد سلولزی کولر مهم­ترین نقش را در خنک‌سازی هوا ایفا می‌کند.

  • موتور، تسمه موتور و پولی

موتور یا دینام، اصلی‌ترین قطعه کولر و منبع تأمین انرژی آن محسوب می‌شود که در دو سرعت تند و کند قابل تنظیم است؛ در سرعت تند مصرف برق بالاتر می‌رود. با تبدیل انرژی الکتریکی به جنبشی، پولی کوچک به حرکت درمی‌آید و سپس به کمک تسمه، پولی بزرگ و در نهایت محور پروانه حرکت می‌کند و باد تولید می‌شود.

  • پمپ آب

این قطعه نیز از مهم‌ترین اجزای کولر جدید سلولزی است که آب را از درون منبع از طریق لوله‌هایی روی پوشال‌ها پمپ می‌کند. برای جلوگیری از رسوب رسوبات آب شهری، در کف پمپ یک فیلتر قرار می‌گیرد که نیاز به تعویض سالیانه دارد.

  • جعبه تقسیم برق

این قطعه مسئول برق‌رسانی به اجزای داخلی کولر می باشد؛ با قطع و وصل کردن کلید، جریان برق در این قطعه ایجاد و یا متوقف می‌شود. توجه کنید که این قطعه باید در مکانی دور از رطوبت و آب تعبیه شود تا آسیب نبیند.

  • پروانه

پروانه در وسط کولر قرار می‌گیرد و با چرخش خود، باعث تسریع باد خنک و هدایت آن می‌شود. تراز بودن پروانه کولر اهمیت زیادی دارد؛ در غیر این صورت بخشی از قدرت موتور هدر می‌رود و صداهای ناهنجار تولید می‌شود.

  • کانال  و دریچه‌ها

هوای خنک و مطبوع ایجاد شده توسط سلولز کولر، توسط کانال کولر سلولز به محیط انتقال داده شده و سپس از طریق دریچه ها وارد محل مورد نظر می گردد.

سیستم کنترل هوشمند کولر سلولزی پارادایس
سیستم کنترل هوشمند کولر سلولزی پارادایس
  • سیستم کنترل هوشمند

در کولر آبی جدید سلولزی که مدرن‌تر از انواع ساخته‌شده اولیه هست، سیستم کنترل هوشمند قرار داده شده که در محیط داخلی منزل یا محل کار قرار می‌گیرد؛ توسط این وسیله، براحتی می توان عملکرد کولر آبی هوشمند زیرسقفی را کنترل نمود.

انواع کولر آبی سلولزی، آنقدر که باید، هنوز در بین مردم ایران جا نیفتاده اند؛ علت این امر هم عدم استفاده درست و کافی از رسانه‌ها، توسط شرکت‌های سازنده می‌باشد. به همین خاطر باید با انواع فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای این نقصان را پوشش داد و مردم عزیز کشورمان را با مزایای بسیار عالی کولرهای سلولزی و زیر سقفی آشنا نمود.

معرفی انواع کولر سلولزی در بازار

پس از بیان اینکه کولر آبی سلولزی چیست؛ برای شناخت بیشتر این محصول، قصد داریم به معرفی انواع برند کولر سلولزی موجود در بازار بپردازیم؛ تقسیم‌بندی صحیح و کامل این نوع سیستم سرمایشی، می تواند از منظرهای مختلفی مثل کارکرد، شکل ظاهری و تکنولوژی ساخت صورت پذیرد.

پیشنهاد مطالعه:  نحوه، معایب و مزایای تبدیل کولر پوشالی به سلولزی
کولر سلولزی هوشمند در مقابل کولر سلولزی نیمه هوشمند
کولر سلولزی هوشمند در مقابل کولر نیمه هوشمند

در ساختار و دسته بندی اول، ۲ نوع کولر زیرسقفی وجود دارد:

  • کولر نیمه هوشمند

در این نوع کولر زیر سقفی، تقریبا تمام ساختار کولرهای آبی معمولی و قدیمی حفظ شده و تنها بجای پوشال قدیمی، از پدهایی از جنس سلولز جهت واسط تبخیری کولر آبی استفاده می گردد.

  • کولر سلولزی هوشمند

کولر آبی سلولزی هوشمند که به کولر آبی سلولزی بدون تسمه نیز معروف هست؛ در این نوع کولر، علاوه بر استفاده از پوشال سلولزی، تسمه و یاتاقان موجود در کولر آبی نیز بصورت کامل حذف شده، که مزایای بسیار گسترده‌تری را جهت خنک‌کنندگی و دوام بیشتر کولر فراهم می‌آورد.

کولر سلولزی پرتابل و کولر سلولزی پلیمری
کولر سلولزی پرتابل و کولر سلولزی پلیمری

در صورتیکه نوع نگاه خود را جهت شناخت انواع کولر سلولزی تغییر دهیم می توان این محصول را در ۳ دسته بندی جداگانه معرفی نمود:

  • کولر سلولزی پرتابل

کولرهای پرتابل کولرهای قابل حمل بوده که نیاز به کانال‌کشی ندارند و برای خنک کردن فضاهای کوچک به خصوص در ادارات مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ می‌توان از آن­ها در مکان­های مختلف یک ساختمان استـفاده کرد.

کولرهای پرتابل در مدل­های پایه‌دار، بدون پایه و رومیزی در بازار موجود هستند؛ برخی از آن‌ها را با چرخ ساخته‌اند تا حمل و جا­به‌­جایی‌ آن‌ها با سهولت هرچه بیشتر انجام پذیرد.

  • کولر سلولزی پلیمری

یکی از جدیدترین انواع کولر آبی، کولر آبی پلیمری است که غالبا به صورت پرتابل در مدل‌های بالازن، پایین‌زن و روبه‌رو‌زن طراحی می‌شوند. آن‌ها در انواع محیط‌های صنعتی، خانگی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این کولرها فاقد قطعات مکانیکی مانند تسمه، فولی و شفت هستند و به همین دلیل استهلاک کمتری داشته و احتیاج به سرویس سالانه ندارند. به‌علاوه، جنس پلیمر به کار رفته در آنها، باعث کاهش چشم‌گیر وزن کولر و مقاومت آن در برابر تابش نور خورشید و اشعه فرابنفش خواهد شد.

  • کولر سلولزی کنترل دار

انواع کولرهای آبی از نوع پرتابل و ثابت که درون خانه و یا بیرون خانه تعبیه می‌شوند، می‌توانند دارای کنترل از راه دور یا فاقد آن باشند؛ با نصب پنل کنترل‌کننده کولر داخل ساختمان، می‌توان از راه دور خاموش و روشن بودن این کولرها را کنترل نمود که با توجه به زندگی های مدرن امروزی این قابلیت بسیار مفید خواهد بود.

از منظر ظرفیت کولر سلولزی هم می توان موارد متعددی برای این نوع سیستم سرمایشی معرفی نمود که بخش از آنها در ادامه آورده شده است:

  1. کولر زیر سقفی سلولزی ۴۰۰۰
  2. کولر زیر سقفی سلولزی ۵۰۰۰
  3. کولر زیر سقفی سلولزی ۶۰۰۰
  4. کولر زیر سقفی سلولزی ۷۰۰۰
  5. کولر آبی سلولزی ۸۰۰۰
  6. کولر آبی سلولزی ۹۵۰۰
  7. کولر آبی سلولزی ۱۱۰۰۰

 

تصاویری از کولر آبی سلولزی پارادایس، در مدل ها و ظرفیت های مختلف را مشاهده می کنید:

اگر بخواهیم از زوایای دیگر به بحث انواع کولر آبی جدید سلولزی بپردازیم می توانیم مثلا به کولر سلولزی ایستاده، زیرسقفی، صنعتی، کولر آبی سلولزی بغل‌زن و بالازن اشاره نمائیم.

 

کولر سلولزی اگر تنها دارای یک مزیت بوده و آن هم کاهش ۴۰ درصدی مصرف آب و برق در کشور باشد، حجت را برای تولید انبوه و خرید گسترده توسط مردم تمام نموده است؛ زیرا آینده جهان در دست کسانی می باشد که بتوانند به خوبی بحران آب و انرژی را مدیریت کنند!

طرز کار کولر سلولزی چگونه است
طرز کار کولر سلولزی چگونه است

 

طرز کار کولر آبی سلولزی چگونه است؟

در وسایل سرمایشی تبخیری (Evaporative Cooling Devices) مانند انواع کولر آبی، با عبور آب و هوا از روی واسط تبخیری یعنی پوشال کولر، باد خنک تولید می‌شود.

نحوه کار کولرهای سلولزی بدین صورت است که ابتدا کولر هوای گرم اطراف خود را جذب می کند؛ همزمان از طریق سیستم آبرسانی موجود در داخل کولر آبی زیر سقفی، آب کاملا پد سلولزی را خیس و مرطوب می نماید. این کار باعث می شود تا هوای داغ (Heat Air) جذب شده توسط پد سلولز کولر آبی بخار گردد و هوای داخل دستگاه خنک شود.

حال نیاز است تا این هوا به درستی وارد محیط مورد نظر ما بشود. برای این کار به یک فن خوب نیاز است که در کولر زیر سقفی پارادایس از بهترین مارک آن استفاده می‌گردد. با شدت عمل و به کار افتادن فن کولر زیر سقفی، باد سرد تولیدشده با حجم و فشار زیاد از طریق سیستم کانال‌کشی کولر سلولزی و به وسیله دریچه های خروجی به محیط منزل و محل کار ما می‌رسد.

هرچه قطعات این سیستم ساخته شده با کیفیت‌تر باشد، قطعا خنک کنندگی بیشتر و البته زمان سرمایش اتاق کاهش می یابد که سبب رضایت مشتریان و لذت افراد داخل محیط می‌شود.

سیستم داخلی کولر سلولزی پارادایس

سیستم داخلی کولر زیرسقفی سلولزی پارادایس

مزایا و معایب کولرهای سلولزی

همانند دیگر سیستم‌های سرمایشی موجود در بازار، مزایا و معایب کولر سلولزی نیز بسیار پر اهمیت می‌باشند و قبل از خریداری کردن، حتما باید از آنها اطلاع پیدا کنید. این شناخت به قاطعیت تصمیم و رضایت شما در آینده کمک زیادی خواهد نمود.

مزایای کولر سلولزی

از جمله مزایای مهمی که می‌توان برای کولر آبی سلولزی برشمرد عبارتند از:

  • جلوگیری از ورود و انتشار مواد مضر به داخل محیط
  • بازدهی بالا
  • جلوگیری از بروز حساسیت فصلی در افراد
  • زیست تخریب پذیر بودن
  • طول عمر بسیار بالا
  • قیمت خرید مقرون به صرفه
  • کنترل هوشمند 
  • سیستم شستشوی خودکار
  • عدم نیاز به سرویس به صورت سالانه
  • مصرف انرژی پایین
  • متعادل نگه داشتن رطوبت هوا
  • مقاومت در برابر فرآیند اکسید شدن
  • عدم تغییر شکل پوشال سلولزی
  • نصب آسان و سریع کولر زیر سقفی
  • رسوب گذاری با نرخ بسیار کم
پیشنهاد مطالعه:  معرفی و بررسی انواع برند کولر سلولزی و قیمت آنها

با توجه به مزیت‌های ذکر شده امیدواریم پاسخ این سوال که کولر سلولزی بخریم یا پوشالی را گرفته باشید! یعنی تفاوت کولر سلولزی و پوشالی تا حد زیادی مشخص گردید و البته پاسخ به این سوال که کولر سلولزی بهتر است یا پوشالی!!!

البته توجه داشته باشید، بسیاری از مزایای ذکر شده متعلق به کولرهای زیرسقفی تمام هوشمند هستند و کولرهای نیمه هوشمند از داشتن آن مزایا محروم می‌باشند؛ از آن جمله می توان به مصرف انرژی پایین، سیستم شستشوی خودکار و متعادل نگه داشتن رطوبت هوا اشاره نمود.

معایب کولر سلولزی

کولرهای هوشمند سلولزی معایب چندانی ندارند و شاید بحث قیمت آنها را بتوان بعنوان اصلی‌ترین عیب نسبت به کولر آبی پوشالی و قدیمی دانست. ولی اگر مزیت پایین بودن قابل توجه مصرف انرژی آب و برق را در نظر بگیریم این مورد هم دیگر جزء معایب کولر آبی سلولزی محسوب نمی‌شود!

دومین عیب آن هم بوی بد پد سلولزی در صورت عدم رسیدگی طولانی‌مدت به آن است که این هم راه حل دارد و نگران آن نباشید.

طریقه رفع بوی بد کولرهای سلولزی

اگر برای مدت طولانی، پدهای سلولزی تمیز نشوند و رطوبت بالا غالب شود، باکتری‌هایی تولید می‌شوند که ایجاد بوی بد در محیط می‌نمایند. البته همانطور که گفته شد اصلا جای نگرانی وجود ندارد.

شما براحتی می‌توانید با مخلوط مقداری آب و سرکه، اقدام به شست‌و‌شوی محفظه و پدهای کولر کنید و به مدت ۲ ساعت اجازه دهید سرکه باقی بماند. بعد از این مدت، دیگر اثری از بوی بد اصلا به مشام شما نخواهد رسید.

مژده ما در کولرهای تمام هوشمند پارادایس این است که تمامی این مراحل تنها با فشردن یک دکمه شست‌و‌شو و کاملا اتوماتیک انجام می شود!

مجموعه تجهیزات سرمایشی پارادایس سعی نموده تا مزایا و معایب انواع کولر جدید سلولزی را در مقاله ۱۵ مزیت طلایی کولر سلولزی به صورت کامل بررسی کند تا اطلاعات شما عزیزان در این زمینه نیز کافی و آگاهانه باشد.

تفاوت بین کولر قدیمی با کولر آبی جدید سلولزی
تفاوت بین کولر قدیمی با کولر آبی جدید سلولزی

به قول توماس جفرسون، شناخت و آگاهی همواره به کردار درست می‌انجامد؛ پس بررسی اینکه کولر سلولزی چیست، به ما کمک می‌کند تا شناخت بیشتری بر روی این سیستم خنک کننده پیدا کنیم و راحت‌تر به خرید آن رغبت پیدا نمائیم.

فرق کولر پوشالی با کولر آبی سلولزی چیست؟

در این بخش قصد داریم بررسی کنیم فرق کولر معمولی با کولر سلولزی چیست؛ تفاوت‌های کاربردی ویژه ای ما بین کولرهای آبی قدیمی و کولر آبی جدید سلولزی وجود دارد که قبل از خرید دستگاه خنک کننده خود حتما باید این موارد را بدانیم.

عمده‌ترین فرق کولر آبی و سلولزی، بحث بازدهی بالاتر و مصرف انرژی پایین تر کولرهای هوشمند سلولزی است. از دیگر موارد می‌توان به جلوگیری از ورود مواد مضر به داخل محیط و سیستم شست‌و‌شوی اتوماتیک نام ببریم که در کولرهای پوشالی معمولی وجود ندارند.

همچنین مقاومت خیلی بهتر درب‌های کولر آبی جدید سلولزی سبب کمتر خراب شدن این بدنه شده و دوام دستگاه را بالاتر می برد که در نوع قدیمی آن چنین قابلیتی یافت نمی شود و براحتی درب پوشال سلولزی تغییر شکل داده و خراب می‌گردد.

نصب و سرویس کولرهای آبی سلولزی

نصب و سرویس کولرهای آبی سلولزی

 آیا امکان تبدیل کولر پوشالی به کولر سلولزی وجود دارد؟

خیلی از افراد این سوال برایشان پیش می‌آید که با توجه به مزایای گسترده کولرهای آبی جدید سلولزی، آیا می‌توانند کولر قدیمی خود را به این نسل مدرن و پیشرفته انتقال دهند؛ پاسخ این سوال بله می‌باشد. البته توجه داشته باشید که فقط امکان تبدیل به نوع نیمه هوشمند هست و نمی‌توان تمام امکانات سیستم هوشمند را بدست آورد!

برای این کار، ابتدا باید سایز دقیق درب‌های کولر قدیمی خود را گرفته و سپس اقدام به تهیه درب از جنس سلولز نمائیم. با این کار براحتی می‌توان کولر پوشالی خود را تبدیل به ورژن جدید نیمه هوشمند کنیم.

نحوه نصب کولر سلولزی

جهت نصب انواع کولر هوشمند و نیمه هوشمند، نیاز است تا همانند کولر آبی مراحل متفاوتی نظیر انتقال و اتصال آب به کولر، تنظیم و اتصال مدار برقی به دستگاه و نصب موتور کولر را طی نمائید.

چون نقشه‌کشی، سیم‌کشی و اتصال برق کولرهای سلولزی حساس است و در صورت اشتباه ممکن است به دستگاه شما و یا تابلو کلیدی که باید بسته شود آسیب وارد کند؛ توصیه ما این است که حتما این کار را به یک نصاب کولرهای سلولزی حرفه‌ای و متخصص بسپارید.

دلیل دیگر ما این است که انتخاب وسایل مورد نیاز برای راه اندازی کولر آبی جدید سلولزی باید به صورت صحیح صورت پذیرد. یعنی از مدل کلید پریز گرفته تا نوع سیم و کابل مورد نیاز برای انواع دستگاه ها متفاوت می‌باشد و تنها یک نصاب کولر سلولزی باتجربه این موارد را می داند و از قلم نمی‌اندازد!

تعمیر و سرویس کولر سلولزی

سرویس کولرهای سلولزی همانند راه اندازی این دستگاه، یکی از مواردی است که همواره مشتریان تجهیزات سرمایشی با آن سر و کار دارند. مواردی چون بوی رفع بد کولر سلولزی و رطوبت کولر آبی سلولزی همواره با سرویس خوب و منظم دستگاه به راحتی از بین می‌روند.

نگران نشوید! این سرویس منظم در کولرهای آبی جدید هوشمند پارادایس تنها با فشردن یک دکمه صورت می‌پذیرد.

بله درست شنیدید؛ سرویس شست‌و‌شوی خودکار کولرهای زیر سقفی پارادایس می‌تواند بخوبی فضای داخلی کولر را از هر رسوب و لکه‌ای پاک کند و نیازی به تماس با سرویس کار یا تعمیرکار کولر سلولزی، بصورت سالانه اصلا نمی‌باشد.

پیشنهاد مطالعه:  مقایسه کولر سلولزی با دستگاه زنت

چنانچه کولر آبی جدید و هوشمند پارادایس را تهیه کنید به شما قول می‌دهیم تا سالیان متمادی، نیاز به تعمیر کولر سلولزی خود نداشته باشید و از خنک‌کنندگی عالی آن لذت ببرید؛ این کار سبب کاهش هزینه های شما شده و اعصاب شما را هم راحت نگه می دارد!

تعدادی کولر سلولزی که در کنار هم قرار گرفته اند
تعدادی کولر سلولزی که در کنار هم قرار گرفته اند

راهنمای خرید کولر سلولزی

در هنگام خرید انواع کولر آبی سلولزی باید به نکاتی توجه کنیم تا بهترین خرید را انجام داده و خدای ناکرده متضرر نشویم:

  • قیمت کولر سلولزی

قیمت کولر آبی سلولزی با توجه به مزایای گسترده‌ای که در مقابل کولر آبی پوشالی ذکر شد، بسیار مقرون به صرفه است. به خصوص قیمت کولر بدون تسمه پارادایس که در ظرفیت‌های مختلف به بازار عرضه شده را حتما با تماس ۰۹۱۲۲۵۲۰۰۱۴ استعلام کرده و با بقیه قیمت‌های بازار مقایسه کنید.

البته در بحث قیمت کولرهای سلولزی، توجه داشته باشید که هنگام مقایسه، قیمت کولرهای سلولزی هوشمند و نیمه هوشمند را با هم قیاس نکنید! زیرا کارایی و کیفیت کولرهای تمام هوشمند، بسیار بالاتر است و اصلا در یک سطح امکان بررسی ندارند.

در مورد تفاوت قیمت با کولر گازی نیز باید بگوییم، کولر سلولزی قیمت به نسبت پایین تری دارد، درحالیکه تفاوت کارکرد آنچنانی با هم ندارند؛ در بحث قطعات این دستگاه خنک کننده هم باید گفت که پد کولر سلولزی قیمت بسیار مناسبی دارد و اصلا نگران تامین هزینه قطعات در هنگام نیاز نباشید.

توجه داشته باشید که در بحث کولر آبی سلولزی قیمت تنها یکی از عوامل موثر در انتخاب شما باید باشد و عوامل مهم دیگری همچون برند و ظرفیت سیستم خنک کننده بسته به نیاز شما باید مد نظر قرار گیرند!

  • مدل و ظرفیت کولر آبی جدید سلولزی

با توجه به محل مورد نظر شما و همچنین مکان نصب و البته کارکردی که از آن انتظار دارید باید خرید کولر آبی سلولزی خود را انجام دهید.

  • ابعاد محیط مورد نظر

در بحث کولر سلولزی خرید باید پس از شناسایی و متراژ دقیق ابعاد محیط صورت پذیرد

  • بررسی تخصصی و نیازسنجی درست

توصیه ما به شما این است که قبل از خرید دستگاه سلولزی خود حتما با یک یا چند متخصص توانمند مشورت و صحبت داشته باشید. زیرا نکات فنی زیادی وجود دارند که ممکن است شما از آنها در هنگام خرید اطلاع و آگاهی کافی را نداشته باشید.

  • برند کولر زیر سقفی سلولزی

از جمله مهمترین عوامل در خرید کولر زیر سقفی، مارک و برند کولر سلولزی است. ما در مجموعه پارادایس به چند دلیل همواره به مشتریان عزیز و گرامی خود توصیه داریم کولر ایرانی خریداری کنند.

اول اینکه تکنولوژی ساخت کولرهای آبی در ایران نه تنها از خارج از کشور پایین تر نیست بلکه بسیار قوی تر می باشد زیرا ایران از ابتدا مصرف کننده کولر آبی زیادی داشته است. دوم اینکه با خرید کولر هوشمند ایرانی از تولید ملی و اشتغال جوانان ایران عزیزمان حمایت می کنید. سوم هم اینکه خدمات پس از فروش نکته مهمی است که در کولرهای سلولزی خارجی به دلیل تحریم ها کمتر دیده می شود!

اگر بخواهیم چند برند معروف ایرانی و خارجی را نام ببریم می توانیم به کولر سلولزی انرژی، کولر سلولزی آبسال، کولر سلولزی آزمایش، کولر آبی سلولزی اوتک (OTEC) و کولرسلولزی برفاب اشاره نمائیم.

کولر آبی سلولزی هوشمند پارادایس هم یکی از بهترین برندهای ایرانی می باشد که همواره از بهترین و با کیفیت ترین قطعات در ساخت محصولات خود استفاده می نماید. فروش کولر سلولزی در مجموعه پارایس با بهترین قیمت و خدمات پس از فروش عالی صورت می پذیرد. رضایت مشتریان بالاترین اهمیت را برای پارادایس دارد و همین امر سبب حفظ بالای محبوبیت محصولات پارادایس شده است.

سخن پایانی

ما در مجموعه پارادایس، قصد داشتیم تا یک کولر آبی جدید به نام کولر سلولزی را به شما معرفی نمائیم؛ برای این کار ابتدا توضیح دادیم که کولر سلولزی چیست و چه اجزا و قطعاتی دارد. سپس به بررسی انواع کولر آبی سلولزی، طرز کار، مزایا و معایب، طریقه نصب و راه اندازی، راهنمای خرید و قیمت آن پرداخته شد. امیدواریم با مطالعه این مقاله، بتوانید انتخاب آگاهانه ای بین خرید کولر پوشالی قدیمی و خرید کولر آبی جدید سلولزی داشته باشید.

سوالات متداول
پد سلولزی چیست؟

پوشال سلولزی شامل یک تعداد ورق موج دار منظم است که از جنس سلولز هستند و وظیفه تبخیر آب و خنک کردن هوای گرم ورودی به کولر آبی جدید سلولزی را به عهده دارند و البته دارای مزیت های بسیاری نسبت به پوشال قدیمی کولر آبی می باشند.

آیا امکان تبدیل کولر پوشالی به کولر سلولزی وجود دارد؟

بله. به راحتی با تهیه پد سلولزی هم اندازه کولر خود می توانید به این مهم دست پیدا کنید!

تفاوت کولر آبی و سلولزی در چیست؟

با توجه به پیشرفته تر بودن کولر سلولزی تفاوت های عمده ای این دو با هم دارند ولی مهمترین فرق کولر سلولزی با معمولی را می توان مصرف پایین تر انرژی و بازدهی بالاتر کولر سلولزی دانست. البته باید خنک کنندگی بالاتر و بهتر و عدم نیاز به سرویس سالانه را هم به این موارد اضافه نمود!

کولر سلولزی بخریم یا پوشالی؟

توصیه ما به شما مشتریانم گرامی این است بدون تردید کولر تمام هوشمند سلولزی برای منازل و ساختمان های خود تهیه نمائید تا از مزایای گسترده آن از جمله خنک کنندگی بهتر و دوام بالاتر بهره ببرید.

بهترین مارک کولر آبی سلولزی در بازار چه می باشد؟

اگر بخواهیم بهترین برند کولر سلولزی بازار را معرفی کنیم باید بگوییم از منظر ما یک کولر هوشمند سلولزی ایرانی مانند کولر سلولزی پارادایس را انتخاب کنید

زمان تعویض پوشال کولر سلولزی چه موقع هست؟

تعویض پوشال سلولزی در مقایسه با پوشال قدیمی حدود ۴ سال یک بار انجام می پذیرد

۳۰ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *