8 ویژگی مهم پد سلولزی

8 ویژگی مهم پد سلولزی


اگر قبلا با پوشال سلولزی آشنا شده و از مزایای آن چیزهایی شنیده باشید، لازم است تا 8 ویژگی مهم پد سلولزی را نیز مطالعه کنید تا خیلی مطمئن تر و آگاهانه تر به خرید کولر سلولزی بپردازید. همچنین فرق پوشال سلولزی با معمولی هم در ادامه مطلب آمده است تا بطور کامل در مورد ابعاد مختلف تفاوت پوشال سلولزی با پوشال قدیمی مسلط شوید.

آشنایی با قطعات و اجزای کولر آبی سلولزی می تواند برای شما بسیار جذاب و کاربردی باشد؛ زیرا روز به روز که می گذرد اقبال عمومی از سمت کولرهای آبی قدیمی به سمت کولرهای هوشمند سلولزی زیر سقفی در حال گردش است. مشخص است که هرچه انسان بر لوازم و وسایل اطراف خود اشراف بیشتری داشته باشد می تواند خیلی بهتر و دقیق تر از آنها بهره ببرد.

 

فرق پوشال سلولزی با معمولی آنچنان گسترده و اساسی است که به قول ضرب المثل معروف، استفاده و خرید کولر آبی قدیمی را می توان آفتابه خرج لحیم کردن دانست! یعنی اگر کسی به ابعاد تفاوت پوشال سلولزی با پوشال قدیمی پی ببرد دیگر حتی سراغ خرید این نوع کولرهای آبی نخواهد رفت و کولر آبی سلولزی را جایگزین خواهد نمود.

 

تفاوت پوشال سلولزی با پوشال قدیمی
تفاوت پوشال سلولزی با پوشال قدیمی

 

تفاوت پوشال سلولزی با پوشال قدیمی

تفاوت های بین پوشال معمولی و پد سلولزی بسیار اساسی می باشد بطوری که تا حد زیادی می تواند باعث افزایش یا کاهش راندمان کار و حتی عمر کولر شود. در ادامه چند فرق پوشال سلولزی با معمولی را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • برای نمونه پوشال های معمولی دارای بافت نامتراکم هستند که این امر علاوه بر ممانعت از پخش یکنواخت آب به تمام سطح پوشال، باعث جدا شدن ذرات ریز از بافت پوشال نیز می شود که این موضوع، احتمال ابتلا به بیماری های تنفسی را افزایش می دهد.
  • خشک ماندن بخشی از سطح پوشال به دلیل بافت ناهمگون آن نیز از دیگر مشکلات پوشال معمولی می باشد که باعث کاهش راندمان کار کولر می شود و از طرفی خیسی و انباشته شدن آب در بخش دیگری از پوشال نیز، باعث رشد انواع میکروب و باکتری خواهد شد که این آلودگی ها در هوای محیط پخش می شوند و منشأ پیدایش آلرژی و بیماری خواهند شد.
  • اما نقطه مقابل آن پدهای سلولزی هستند که دارای ساختاری همگون و منظم می باشند که آب را بطور یکنواخت به تمام قسمت های پد می رسانند تا هیچ نقطه ای از آن خشک و یا انباشته به آب نباشد. همین مسئله باعث بالا رفتن راندمان کار و تولید خنکای بیشتری در محیط خواهد شد که می توان از این موضوع به عنوان یکی از دلایل اصلیِ ترقیب شدن واحدهای صنعتی برای استفاده از پدهای سلولزی یاد کرد.
  • ساختار منسجم پدهای سلولزی علاوه بر مورد قبلی، امکان هر گونه شکنندگی را نیز از بین می برند و در نتیجه هوای خروجیِ کولر بدون آلاینده های مرتبط با پوشال خواهد بود که در این صورت افراد از ابتلا به بیماری و حساسیت در امان خواهند بود. پدهای سلولزی همچنین به دلیل جنس منسجم و لایه‌های نازک درهم تنیده شده ای که دارند، قدرت جذب و نگهداری آب را بالا می برند، لذا باعث صرفه جویی در مصرف آب خواهند شد و می تواند گزینه مناسبی برای مناطقی که دچار مشکل کمبود آب هستند، باشد.
پیشنهاد مطالعه:  کولر آبی سلولزی چیست؟ مزایا، طرز کار و انواع آن

 

8 ویژگی مهم پد سلولزی به همراه تفاوت هایی که بین پد سلولزی و معمولی وجود دارد، اثبات می کند که دیگر دوره پوشال سلولزی و خرید کولرهای آبی قدیمی گذشته و باید نسل جدید کولرهای سلولزی را در ساختمان ها و بازار جایگزین نمود. پس هنگام خرید تجهیزات سرمایشی حتما حواس خود را جمع نمائید!

 

تصویر تعدادی پد سلولزی
تصویر تعدادی پد سلولزی

 

8 ویژگی مهم پد سلولزی

مهمترین موضوعی که در مورد مشخصات فنی پد سلولزی مطرح است، بحث ضخامت، عرض و ارتفاع آن می باشد که بسته به نوع کارکرد و شرایط آب و هوایی، می تواند متفاوت باشد. به عنوان نمونه ابعاد پد سلولزی گلخانه ای به این صورت می باشد که عرض آن برابر با بلوک های 60 سانتی، ارتفاع آن برابر با 1 یا 1.5 یا 2 متری و ضخامت آن نیز برابر با  10 یا 15 سانتی می باشد.

از جمله خصوصیات دیگری که برای پد سلولزی متصور است موارد زیر می باشد:

  1. طول عمر پدهای سلولزی بین ۳ تا ۵ سال است که نسب به پوشال های معمولی بسیار بیشتر می باشد.
  2. پدهای سلولزی دارای امکان خودشویی هستند، به این معنا که مانند پوشال های معمولی رسوبات را به خود جذب نمی کنند.
  3. این نوع پدها نسبت به پوشال های معمولی میزان رطوبت بیشتری را جذب می کند که همین امر باعث خنک سازی بهتر محیط می‌شود.
  4. پدهای سلولزی برخلاف پوشال های معمولی، به دلیل ساختار محکم و منظمی که دارند، امکان نفوذ حشرات موذی را تا حد زیادی غیرممکن می‌سازند.
  5. پدهای سلولزی برخلاف پوشال های معمولی، به دلیل کیفیت زیاد و بهره بردن از کاغذ کرافت، خاصیت مانایی و ایستایی بالایی دارند.
  6. پدهای سلولزی برخلاف پوشال های معمولی، به دلیل خاصیت موینگی ای که دارند باعث پخش شدن آب به تمام قسمت های پد به صورت یکنواخت می شوند.
  7. پدهای سلولزی باعث خنک شدن درون هواساز نیز می‌شوند که همین امر سبب کاهش فشارِ موتورِ دستگاه و در نتیجه صرفه جویی در مصرف برق خواهد شد.
  8. عبور هوا از لایه های مرطوب و محکم پد سلولزی می تواند توسط هر دستگاهی صورت گیرد و باعث تولید سرمایش تبخیری شود.
پیشنهاد مطالعه:  مقایسه کولر سلولزی با دستگاه زنت

 

وجود فرق پد سلولزی با پوشال معمولی، توانسته گستره و چشم انداز بازار تجهیزات و سیستم های سرمایشی را به خصوص در کشور ایران تحت تاثیر مستقیم خود قرار دهد؛ بطوریکه روز به روز بر تعداد کولرهای آبی هوشمند سلولزی افزوده و از کولرهای آبی قدیمی معمولی قدیمی کاسته می گردد.

 

سخن آخر

در این مقاله، پارادایس سعی نمود تا 8 ویژگی مهم پد سلولزی را بطور کامل برای شما عزیزان معرفی نماید؛ سپس به بیان فرق پوشال سلولزی با معمولی یا به عبارت دیگر تفاوت پوشال سلولزی با پوشال قدیمی پرداخت، که بسیاری افراد به دنبال اطلاع از این موارد و مطالب کاربردی هستند تا بیشتر با ساختار داخلی کولرهای آبی سلولزی آشنا شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *