کولر سلولزی و دستگاه زنت هر دو ابزارهایی برای تهویه هوا هستند. اما هر یک از این دو دستگاه ویژگی‌ها و عملکرد متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم تفاوت کولر سلولزی با زنت را به اختصار برای شما توضیح دهیم تا بتوانید اطلاعات کافی برای انتخاب هر یک از این محصولات را داشته باشید. در نهایت محصولی مناسب با شرایط محیط، آب‌وهوای منطقه و نیاز محیط خریداری کنید.

 

۷ تفاوت کولر سلولزی با زنت

در این بخش به هفت تفاوت کولر سلولزی با زنت اشاره خواهیم کرد:

  1. دستگاه دو منظوره‌ی زنت قادر به تأمین هوای سرد و گرمِ مطبوع در چهار فصل سال است. اما کولر سلولزی فقط در بخش سرمایش کارایی دارد؛ یعنی این محصول فقط می‌تواند هوای سرد را در فصول گرم سال برای محیط مدِنظر تأمین کند. در واقع با خرید کولر سلولزی، حتما باید به فکر دستگاه گرمایشی دیگری برای تأمین هوای گرم در فصول سرد سال باشید.
  2. دستگاه زنت در ابعاد کوچک و بزرگ با ظرفیت‌های متفاوت وجود دارد و همین عامل سبب استفاده از آن در اماکن کوچک و بزرگ می‌شود. در اصل این دستگاه سرمایشی و گرمایشی می‌تواند جوابگوی پروژه‌های بزرگ‌ مانند مجمتع‌های تجاری و صنعتی، سوله‌ها و سالن‌های بزرگ باشد. اما کولر سلولزی فقط برای محیط‌هایی مانند خانه و‌محیط اداری جواب‌گو است.
  3. از بارزترین فرق زنت با کولر سلولزی مصرف آبِ آن‌ها است. دستگاه زنت در مقایسه با کولر سلولزی، مصرف آب بیشتری دارد. به‌همین دلیل در مناطق کم‌آب بین این دو دستگاه کولر سلولزی برای کاهش دمای محیط، گزینه مناسب‌تری است.
  4. کولر سلولزی مصرف انرژی کمتری نسبت به دستگاه دو منظوره زنت دارد. به عبارت دیگر، دستگاه سرمایشی و گرمایشی زنت دارای فن‌دمنده و موتور قوی برای تهویه مطبوع هوا است که این اجزای پرقدرت، طبیعتاً نیاز به انرژی بیشتری دارند. اما کولر سلولزی به اندازه سیستم زنت به مصرف انرژی نیاز ندارد.
  5. کولر سلولزی دارای سیستم هوشمند است که از راه دور توسط کنترل، قادر به تنظیم دمای هوای محیط خواهید بود. اما دستگاه زنت، هوشمند نیست و نمی‌توان دمای هوا را به‌صورت دستی تنظیم کرد.
  6. دیگر تفاوت کولر سلولزی با زنت، قیمت این دو محصول در بازار است. قیمت دستگاه سرمایشی و گرمایشی زنت به دلیل دو منظوره بودنش نسبت به کولر سلولزی بالاتر است. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که با خرید سیستم سرمایشی و گرمایشی زنت دیگر نیاز به هیچ دستگاه دیگری نخواهید داشت. تغییر کاربری در دستگاه زنت به‌راحتی امکان‌پذیر است.
  7. یکی از دغدغه‌های مردم، محل نصبِ دستگاه است. با خرید زنت، شما فقط یک محیط را برای نصب دستگاه اشغال می‌کنید. اما با انتخاب کولر سلولزی، نه‌تنها باید محیطی برای نصب کولر در نظر بگیرید، بلکه باید به‌فکر محل نصب دستگاه گرمایشی نیز باشید. بنابراین زنت به‌خاطر دو منظوره بودن فقط یک‌ محیط را اشغال می‌کند. همین اشغالِ محیط از تفاوت کولرسلولزی با زنت است که زیبایی و دکوراسیون محیط را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
پیشنهاد مطالعه:  فرق دستگاه ایرواشر با زنت چیست؟

 

شباهت‌ های دستگاه زنت و کولر سلولزی

بعد از  بررسی تفاوت کولر سلولزی با زنت بهتر در مورد شباهت این دو دستگاه نیز بگوییم. از آنجایی که هر دو دستگاه قادر به تامین هوای مطبوع و سرد در فصل تابستان هستند، پس قطعا نحوه عملکرد یکسانی در سیستم آن‌ها وجود دارد. در این بخش قصد داریم در این زمینه به چند مورد اشاره کنیم:

  • هر دو دستگاه به‌خاطر ویژگی رطوبت‌زنی، برای اقلیم‌های گرم و خشک مناسب هستند. به‌عبارت دیگر، این دستگاه‌ها برای مناطق دارای آب‌وهوای شرجی و مرطوب گزینه مناسبی نیستند؛ چرا که رطوبتِ محیط بالاست و هر دوی این دستگاه‌ها به‌وسیله فرایند سرمایشی تبخیری باعث افزایش رطوبت هوای محیط خواهند شد که سلامت جسم و وسایل محیط را به‌خطر می‌اندازد.
  • از اجزای مشترک و اصلیِ هر دو دستگاه می‌توان به پد سلولزی اشاره کرد که باعث جلوگیری از حساسیت و آلرژی می‌شوند.
  • هر دو دستگاه نیاز به سرویس و نگهداری دارند تا از کارایی بالا،کیفیت و عمرشان کاسته نشود. پس باید طی دوره‌های شش ماهه و یک‌ ساله، اجزای این دو سیستم را بررسی کنید و با تمیزکاری و تعمیرات جزئیِ آن‌ها از خسارت‌های احتمالی جلوگیری شود.

سخن پایانی

در این مقاله از پارادایس به تفاوت کولر سلولزی با زنت پرداختیم. دستگاه زنت و کولر سلولزی هر دو سیستم‌های سرمایشی هستند که در نحوه عملکرد و کارایی تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند که یک‌به‌یک در این مقاله به توضیح آن‌ها پرداختیم. چون برای انتخاب دستگاه مناسب، داشتنِ اطلاعات کافی و جامع از آن‌ها لازم است.

پارادیس همواره سعی کرده است تا با بیانی ساده به اطلاعات شما برای خریدی مطمئن کمک کند. برای رضایت از خرید دستگاه نهایی می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و با مشورت گرفتن از آن‌ها، محصولی مناسب برای محیط و منطقه خودتان انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه:  معایب و مزایای زنت

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *