تصاویر کولر گازی جی پلاس

تصاویر کولر گازی جی پلاس


یکی از بهترین برندهای کولر گازی که در ایران از محبوبیت بالایی برخوردار شده، کولر گازی جی پلاس است؛ مشخصات کولر جی پلاس به گونه ای می باشد که با اقلیم زیست و انرژی ایرانی به خوبی سازگار می باشد. همین امر سبب گشته تا درب هر مغازه تجهیزات سرمایشی در هر شهری بروید، انواع مدل های کولر گازی GPLUS را به وفور بیابید و بتوانید اقدام به خرید نمائید.

جی پلاس (G+PLUS) یکی از برند‌های محبوب و با کیفیت ایرانی و زیر‌‌مجموعه شرکت گلدیران است و درنتیجه گارانتی و ضمانت این برند معتبر شامل آن می شود.

لازم به ذکر است که برخی قطعات کولر گازی جی پلاس ساخت کشور چین است و تنها در ایران مونتاژ می‌شوند. در این مقاله در مورد انواع، مشخصات و هر آنچه که باید در مورد کولر جی پلاس بدانید، اطلاعاتی جمع‌آوری شده است.

 

انواع کولر گازی GPLUS

کولر گازی جی پلاس در دو نوع معمولی و اینورتر، در ظرفیت‌های ۹۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ BTU تولید و عرضه می‌شود؛ این کمپانی انواع کولرهای GPLUS خود را در دو مدل GAC و GCD طراحی و تولید می‌کند.

چند نکته مهم در مورد انواع این دستگاه ها:

  • مدل (GAD-HFMU1) در مناطق معتدل بهترین عملکرد را دارد.‌ بنابراین مناسب شهرهای گرمسیر نیست.
  • مدل کولرهای گازی (GCD-MUHF3) مخصوص مناطق تروپیکال (گرمسیر و حاره‌ای) طراحی شده‌اند.
  • برای افزایش عمر دستگاه بهتر است که فیلتر‌ها را هر چند ماه یکبار آن را عوض کنید.

 

کولر گازی جی پلاس را می توان بهترین برند ایرانی در بین انواع کولر گازی ایرانی نامید؛ طراحی زیبا و استفاده از قطعات باکیفیت از جمله مهمترین دلایل این نامگذاری می باشد که عنصر قیمت را تحت الشعاع خود قرار می دهند.

 

مشخصات و مزایای کولر‌ جی پلاس

انواع کولر‌ جی پلاس قابلیت‌ها و ویژگی‌های زیادی دارند که به بررسی تعدادی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  1. مجهز به موتور هوشمند اینورتر

فناوری اینورتر در موتور کولر گازی جی پلاس باعث صرفه‌جویی در مصرف برق از ۳۰-۶۰ درصد خواهد شد.

نحوه عملکرد آن به این صورت است که متناسب با دما، دور موتور را تغییر داده و مانع خاموش شدن مجدد دستگاه می‌شود. یعنی زمانی که به دمای مطلوب رسید، دستگاه خاموش نمی‌شود بلکه با کاهش دور، کار خود را ادامه خواهد داد.

  1. مجهز به حسگر‌های هوشمند I-Feel (من احساس می‌کنم)
پیشنهاد مطالعه:  معرفی و بررسی انواع برند کولر سلولزی و قیمت آنها

از مهم‌ترین ویژگی‌های کولر جی پلاس، می‌توان به حسگرهای هوشمند اشاره کرد که هم دمای محیط را تشخیص می‌دهد و هم در کاهش مصرف انرژی و تنظیم فعالیت I-Feel موثر است.

از طریق قابلیت «I Feel» به صورت هوشمند، دمای مناسب برای محیط تنظیم می‌شود. این یعنی کولر گازی شما، بدون انتخاب کردن مد کاری از سوی شما، دما و سرعت فن را انتخاب می‌کند و سرمایش یا گرمایش، برای تهویه محیط انتخاب می‌شود. این قابلیت، تاثیر زیادی در بالا بردن کیفیت کولر جی پلاس خواهد داشت.

  1. قابلیت پرتاب چهار جهته باد

قابلیت پرتاب باد چهار جهته برای ایجاد سرمایش و گرمایش یکنواخت، در تمام فضای اتاق است. علاوه بر این، تهویه هوای اتاق را به صورت یکنواخت انجام می‌دهند.

  1. مجهز به نمایشگر

این قابلیت به شما امکان مشاهده تنظیمات و ارور‌های کولر گازی جی پلاس را می‌دهد.

  1. دارای حالت Turbo

حالت Turbo، برای زمانی است که بخواهید در سریع‌ترین زمان به خنک‌ترین هوا یا گرم‌ترین حالت کولر گازی جی پلاس دسترسی داشته باشید. با فشار دادن دکمه Turbo، روی ریموت کنترل، دمای هوای محیط در کمترین زمان ممکن خنک و یا گرم می‌شود. کمپرسور در حالت توربو برای مدت زمان ۳۰ دقیقه به صورت یکنواخت کار خواهد کرد. سپس دستگاه از حالت توربو خارج و به حالت نرمال باز خواهد گشت.

  1. مجهز به سیستم Auto Restart

قابلیت Auto Restart کولرگازی جی پلاس، به این منظور اعمال شده تا در صورت قطع و وصل شدن دوباره برق، دستگاه مجدد با همان تنظیمات قبلی، شروع به کار کند.

  1. دارای کمپرسور (موتور) روتاری

کمپرسور روتاری از مهم‌ترین اجزای ساختار این نوع تهویه مطبوع به شمار می‌رود. در واقع نقش اساسی در کارکرد و راندمان این دستگاه‌ها دارد. کمپرسور روتاری به دلیل نوع ساختارش، انرژی کمتری مصرف کرده و میزان تولید صدای کمتری هم نسبت به دیگر کمپرسور‌ها دارد. به خاطر داشتن چنین کمپرسوری، کولر گازی جی پلاس در مناطق با فشار هوای بالا (مانند شمال و شمال غرب کشور) کارایی بیشتری دارند.

  1. حالت Dry

یکی از مشکلات زندگی در مناطق گرمسیری، بالا بودن رطوبت هواست. جی پلاس با اضافه کردن  قابلیت رطوبت‌زایی Dry، این مشکل را حل کرده و رطوبت محیط را کاهش می‌دهد. با انتخاب این عملکرد، سرعت حرکت فن به صورت خودکار و با هدف مطبوع کردن هوا، تنظیم می‌شود.

  1. رده انرژی A
پیشنهاد مطالعه:  معرفی همه اجزا و قطعات داخلی کولر سلولزی

به دلیل استفاده از کمپرسور هوشمند اینورتر و داشتن رده انرژی A، مصرف انرژی کاهش یافته و سطح بازدهی نیز بالا می‌رود.

  1. دارای پره‌های طلایی (فین‌) با مقاومت بالا

پره‌های طلایی یا فین‌ها، باعث ایجاد تبادل دمایی بیشتر و ماندگاری بالای کندانسور و اواپراتور (به دلیل افزایش سطح تماس دستگاه با هوا) می‌شود. همچنین در بلند مدت از خوردگی و ساییدگی جلوگیری کرده و عمر مفید دستگاه می‌یابد.

  1. دارای حالت خواب (Sleep)

زمانی که شما خواب هستید، کولر گازی جی پلاس با عملکرد Sleep Mode بهترین دما را برای شما فراهم می‌کند.  اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، باید بگوییم که، کولر گازی GPLUS در حالت سرمایش هر یک ساعت، ۱ درجه دما را افزایش و در حالت گرمایش هر یک ساعت، ۱ درجه دما را کاهش خواهد داد.

این روند به مدت ۲ ساعت و تا ۲ درجه ادامه می‌یابد. در صورت انتخاب این برنامه، دستگاه پس از ۱۰ ساعت، به صورت خودکار خاموش می‌شود.

  1. دارای حالت ECO

عملکرد Eco یا صرفه‌جویی، می‌تواند باعث کاهش میزان مصرف برق کولرگازی شود. به طور کلی کولرگازی اینورتر به دلیل نوع موتور، کم‌مصرف هستند؛ اما با فعال‌سازی این قابلیت، کولر گازی شما از طریق کنترل دما، سرمادهی یا گرمادهی را بصرفه‌تر انجام می‌دهد. روند این عملکرد به این شکل است که دستگاه در حالت سرمایش با ۲ درجه افزایش دما، و در حالت گرمایش با ۲ درجه کاهش دما، در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کند.

 

دیگر ویژگی‌های کولر گازی جی پلاس :

  • وزن پایینی و ابعاد کمی دارد که نصب و راه‌اندازی این دستگاه را ساده می‌کند.
  • مجهز به فیلتر‌های کاربردی از جمله فیلتر پلاسما، فیلتر ضد آنفولانزا H1N1 و فیلتر ضد آلرژی.
  • هر دو مدل، هم حالت سرمایشی دارند و هم حالت گرمایشی
  • دارای سنسورهای حرارتی جهت تنظیم سرعت فن
  • مجهز به تایمر، جهت تنظیم فعالیت دستگاه در زمان‌های دلخواه
  • دارای قابلیت پرتاب باد تا ده متر
  • دریچه متحرک اتوماتیک
  • مجهز به گاز مبرد R410a
  • کیفیت ساخت بسیار بالا
  • ظاهری زیبا و دکوراتیو
  • داراى حالت Super
  • صفحه نمایش LED
  • قدرت بسیار بالا
  • طراحی مقاوم
  • صدای فن پایین

 

معایب کولر گازی جی پلاس

همانطور که گفته شد کولر‌های تولیدی این برند، کیفیت بسیار بالایی دارند و تنها عیبی که دارد مصرف بالای برق آن است. بهتر است بدانید که این، یک امر مشترک در بین همه تمامی برند‌های کولر گازی‌های است و فقط مربوط به کولر‌های گازی جی پلاس نیست اما به واسطه داشتن کمپرسور اینورتر، I-Feel و رده انرژی A، مصرف انرژی کمتری نسبت به دیگر برند‌ها دارد.

پیشنهاد مطالعه:  کولر گازی یا کولر سلولزی؛ کدام بهتر است؟

ظرفیت سنجی کولر گازی GPLUS

نکته مهمی که باید هنگام خرید کولر گازی جی پلاس به شدت مورد توجه قرار دهید، ظرفیت است. برآورد ظرفیت از مهم‌ترین عوامل در انتخاب مناسب‌ترین کولر گازی برای فضای مورد نظر شماست. مناسب‌ترین ظرفیت‌ها برای  مساحت‌های مختلف، در جدول زیر درج شده است.

 

مساحت بر حسب متر مربع ظرفیت بر حسب BTU
کمتر از ۳۷ ۹۰۰۰
۳۷ تا ۴۱ ۱۲۰۰۰
۵۰ تا ۶۴ ۱۸۰۰۰
۶۴ تا ۹۱ ۲۴۰۰۰
۹۱ تا ۱۲۰ ۳۰۰۰۰
۱۲۰ تا ۱۵۰ ۳۶۰۰۰

 

نکته! توجه داشت باشید که ظرفیت کولرگازی جی پلاس به عواملی دیگری نیز بستگی دارد. از جمله: تعداد افراد در آن فضا، آب و هوای منطقه، آفتاب‌گیر بودن و تعداد پنجره‌ها؛ در صورتی که اقلیم جغرافیایی شما گرمسیر است، بهتر است ۱۰ تا ۲۰ درصد BTU بیشتری در نظر داشته باشید.

 

مهمتر از قیمت کولر جی پلاس، قابلیت ها و مزایای این سیستم سرمایشی فوق العاده است؛ زیرا اگر شما به جای کولر گازی GPLUS، برند دیگری را خریدارزی کنید و از کیفیت آن راضی نباشید، ضرر دوچندانی را متحمل شده اید!

 

قیمت کولر گازی جی پلاس

به علت نوسانی بودن ارز و قیمت‌ها، نمی‌توان مبلغ دقیق این کولر‌ها را گفت. برای اطلاع از قیمت به روز کولر‌ها با نمایندگی‌های رسمی تماس حاصل فرمایید.

 

خدمات پس از فروش کولر‌های گازی جی پلاس به چه صورت است؟

تمامی مدل‌ها با هر ظرفیتی، دارای ۶۰ ماه گارانتی و تعویض کمپرسور و  ۱۸ ماه گارانتی و تعویض قطعات فنی، تحت نظر کمپانی گلدیران هستند. برای خرید و اندازه‌گیری دقیق ظرفیت‌ها و محل مناسب نصب کولر گازی جی پلاس، حتما با نمایندگی‌ها تماس بگیرید. چون در صورتی که خودتان این کار را انجام دهید و دستگاه با مشکل مواجه شود، از خدمات پس از فروش بهره‌مند نخواهید شد.

 

سخن پایانی

در این مطلب پارادایس سعی نمود تا به صورت کامل در مورد کولر گازی جی پلاس بپردازد؛ به همین خاطر، مشخصات، مزایا، معایب، انواع ظرفیت ها و قیمت کولر جی پلاس مورد بررسی دقیق قرار گرفت. توجه داشته باشید که قبل از خرید انواع کولر گازی GPLUS حتما با نمایندگی این شرکت و قسمت مشاوره آن تماس بگیرید تا از اصل بودن محصول خریداری شده اطمینان حاصل فرمائید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *