گرمایش ادارات خراسان جنوبی

گرمایش ادارات خراسان جنوبی


استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف و خط قرمز ما، تأمین گاز بخش خانگی است، گفت: استفاده از گاز در گرمایش ادارات خراسان جنوبی ممنوع است.

جواد قناعت شامگاه جمعه در جلسه مشترک ستاد مدیریت بحران و ستاد مدیریت مصرف انرژی استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: دستورالعمل‌های ستاد مدیریت مصرف انرژی استان، لازم الاجرا است و در اجرای این مصوبات با کسی تعارف نداریم.

وی با اشاره به این که با ورود سامانه جوی و افزایش میزان مصرف ناشی از برودت هوا ، تقریباً ۱۰ روز بحرانی را پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: بنا به اعلام سازمان هواشناسی کشور، تا ۱۰ بهمن‌ماه هوای سرد بر استان غالب است و ماندگاری سرما را داریم.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های جوی، هفته‌ای سخت را پیش رو داریم و این سرمای هوا در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به اوج خود می‌رسد.

قناعت گفت: انتظار ما از فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی این است که با استفاده از تجربیات این ۱۰ روزی که پشت سر گذاشتیم، نقاط ضعف را رفع و نقاط قوت را تقویت کنند و با تعامل و همراهی، شرایط را به گونه‌ای تدبیر کنند که این ایام سخت بدون هیچ آسیبی به سرانجام برسد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همه دستگاه‌ها باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند تا گاز خانه‌های مردم بدون مشکل تأمین شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون کنکور در روزهای پنجشنبه و جمعه، گفت: با برنامه‌ریزی‌های خوبی که صورت گرفته بود و با تعامل و کار تیمی، کنکور در ۲۵ حوزه تعیین شده در محیطی مطلوب برگزار شد که جای تقدیر دارد.

پیشنهاد مطالعه:  نصف گاز تولیدی کشور صرف گرمایش منازل کشور می‌شود

قناعت از مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی در زمینه قطع گاز مرغداری‌ها و گلخانه‌ها گفت و عنوان کرد: با تلاش سازمان جهاد کشاورزی، فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی گاز بخش عمده‌ای از گلخانه‌ها و مرغداری‌ها قطع شده و تنها دو شهرستان، نیاز به توجه ویژه‌تری دارند و باید این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تقدیر از فرمانداران و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌هایی که در این زمینه اهتمام داشته‌اند، گفت: گرمایش تمام مرغداری‌ها و گلخانه‌ها باید با سوخت جایگزین تامین شود.

وی در ادامه از آغاز به‌کار ادارات و دستگاه‌های اجرایی از شنبه یکم بهمن‌ماه، خاطرنشان کرد: فعالیت ادارات با دو ساعت تأخیر آغاز می‌شود و همه دستگاه‌ها مکلفند از سوخت جایگزین برای گرمایش خود استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: استفاده از گاز در گرمایش ادارات و دستگاه‌های اجرایی ممنوع است.

وی با اشاره به موج جدید سرما که از اول بهمن، استان را در برمی‌گیرد، گفت: تمام این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها به جهت حفظ پایداری فشار شبکه و تأمین گاز بخش خانگی است.

قناعت ادامه داد: در حال حاضر فشار گاز در شبکه‌های سطح استان مطلوب است و باید تلاش کنیم همین شرایط را حفظ کنیم تا بتوانیم موج سرمای جدید را هم به خوبی پشت سر بگذاریم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مصوبات این ستاد لازم‌الاجراست و چنانچه یک بخش دولتی یا خصوصی مشاهده کردید که در این زمینه تخطی می‌کند، باید برخورد جدی شود.

اقدامات سختگیرانه در مدیریت مصرف گاز ادارات خراسان جنوبی

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی هم در این  جلسه تأکید کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه جوی جدید، در بحث مدیریت مصرف گاز لازم است، همچنان سختگیرانه اقدام کنیم.

پیشنهاد مطالعه:  افزایش گرمای زمین را دریابید!

عباس‌زاده  خاطرنشان کرد: با رعایت اصل صرفه‌جویی می‌توانیم این موج جدید را هم به خوبی و بدون آسیب پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی‌های هواشناسی، کاهش شدید دمای هوا برای استان را نشان می‌دهد، لذا ضروری است که همه با هم برای برون رفت از این مشکل همکاری کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با همکاری بسیار خوب مردم در روزهای گذشته و همراهی با پویش‌های مختلف هر خانه یک اتاق گرم و دمای همدلی پایداری شبکه رقم خورد و ما این ایام سرد را بدون قطعی گاز بخش خانگی پشت سر گذاشتیم.

عباس‌زاده با اشاره به تمهیداتی که برای مدیریت شرایط در هفته پیش‌رو اندیشیده شده، گفت: این هفته برای مدیریت شرایط، مدارس تعطیل شد و چون در فصل امتحانات مقطع متوسطه بودیم، آزمون‌ها به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: براساس مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی از شنبه یکم بهمن ماه مدارس مقطع متوسطه اول و دوم برای برگزاری امتحانات طبق برنامه اعلام شده باز است.

سخنگوی ستاد مدیریت مصرف انرژی خراسان جنوبی افزود: مدارس مقطع ابتدایی هم تا پایان روز دوشنبه به صورت غیرحضوری و در بستر شاد، فعالیت خواهند داشت.

وی از دایر شدن ادارات از صبح شنبه یکم بهمن ماه گفت و اظهار داشت: فعالیت ادارات و دستگاه های اجرایی با دو شرط کلی از سرگرفته می شود.

عباس‌زاده تصریح کرد: دو ساعت تأخیر در شروع کار و استفاده از سوخت جایگزین، دو موضوع مهمی است که طبق مصوبه ستاد مدیریت مصرف انرژی در بازگشایی ادارات مورد تأکید قرار گرفته است.

وی متذکر شد: به منظور تضمین تأمین گاز بخش خانگی، هیچ بار اضافه‌ای را به شبکه وارد نمی‌کنیم به همین دلیل در همه مشاغل بر استفاده از سوخت جایگزین تأکید داریم.

پیشنهاد مطالعه:  سرما و یخبندان در ۳۶۰ شهر و ایستگاه هواشناسی کشور

با این تفاسیر، مجموعه تجهیزات سرمایش و گرمایش پارادایس، تولیدکننده انواع کولر سلولزی و داکت اسپلیت، توصیه می کند از سیستم های سرمایشی و گرمایشی نظیر داکت اسپلیت برای منازل، ادارات و محل های کاری استفاده نمائید.

منبع: تسنیم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *