تعیین قیمت کولر گازی

تعیین قیمت کولر گازی


اگر در مورد اینکه کولر گازی چیست به خوبی مطالعه کرده باشید، متوجه می شوید تعیین قیمت کولر گازی نیازمند مواردی است که حتما باید مورد بررسی قرار بگیرد. 9 نکته طلایی تعیین قیمت کولر گازی جهت تهیه عاقلانه تر و خرید کولر گازی مطلوب، توسط پارادایس در این مقاله گردآوری شده است.

پس از کولر آبی و پنکه که رایج ترین انواع سیستم های سرمایشی موجود در ایران هستند، کولر گازی یا همان اسپلیت گازی پرطرفدارترین وسیله سرمایشی می باشد. در نتیجه مبحث قیمت کولر گازی و عوامل موثر در تعیین قیمت کولر گازی باید به دقت مورد بررسی قرار بگید که در ادامه این اتفاق رخ داده است.

 

انتخاب و خرید کولر گازی مناسب
انتخاب و خرید کولر گازی مناسب

 

قیمت کولر گازی از آن جهت بسیار پر اهمیت می شود که هزینه های یک خانواده ایرانی روز به روز به صورت تصاعدی در حال افزایش می باشد؛ البته چشم و هم چشمی ها و زرق و برق های این دوره و زمانه هم بر انتخاب برند و خرید کولر گازی موثر است که باید به مرور برطرف گردد. پس خواهش ما این است که دنبال فلان برند خاص حتما نباشید و بر اساس نیاز خود کولر گازی مناسب را تهیه نمائید.

 

نکات موثر در تعیین قیمت کولر گازی

اگر قصد خرید یک اسپلیت گازی خوب و کاربردی را دارید، باید هنگام خرید به یک سری فاکتور و معیارها توجه کنید. در واقع خنک کننده گازی مناسب علاوه بر بهره‌مندی از سیستم سرمایشی مناسب باید از لحاظ قیمت با بودجه شما همخوانی داشته باشد و کیفیت قابل قبولی نیز ارائه دهد. از طریق ویژگی‌های زیر می‌توانید اسپلیت گازی مناسب خود را شناسایی کنید.

  • نوع کمپرسور

کولرهای گازی با سه نوع کمپرسور شامل کمپرسور روتاری، کمپرسور پیستونی و کمپرسور اسکرال عرضه می‌شوند. این انواع کمپرسور از لحاظ مصرف انرژی با هم تفاوت دارند.

    • کمپرسور پیستونی

این نوع کمپرسور در یخچال و اسپلیت های گازی استفاده می‌شود که صدای زیاد و بازدهی نامطلوب از ویژگی‌های آن است. اساس کار کمپرسور پیستونی حرکت پیستون داخل سیلندر است. این مدل کمپرسور قدرت زیادی دارد و دمای بالا را تحمل می‌کند. اسپلیت گازی با کمپرسور پیستونی بیشتر برای مناطق گرم و مرطوب مناسب است.

    • کمپرسور روتاری
پیشنهاد مطالعه:  نحوه محاسبه ظرفیت کولر آبی سلولزی و کولر گازی

معمولا خنک کننده های گازی جدید و اینورتر دار، کمپرسور روتاری دارند که مصرف کم انرژی و برق از مزیت‌های آن است. در واقع این کمپرسور در مقایسه با کمپرسور پیستونی انرژی کمتری استفاده می‌کند. کمپرسور روتاری بیشتر برای هوای معتدل مانند تهران و مشهد مناسب است. البته کمپرسور روتاری مدل تراپیکال مخصوص مناطق جنوبی کشور طراحی شده اما باقی مدل‌ها اگر در مناطق جنوبی استفاده شوند، احتمال سوختن آن‌ها در دمای بالا وجود خواهد داشت.

    • کمپرسور اسکرول

این کمپرسور راندمان مناسبی دارد و صدای بسیار کمی ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل برای کولرهای گازی که ظرفیت بالایی دارند استفاده می‌شود. با اینکه کمپرسور اسکرال نسبت به دو مدل دیگر کم مصرف‌تر است اما قیمت بالایی دارد و برای منازل پیشنهاد نمی‌شود.

  • میزان ظرفیت سرمایشی کولر گازی

ظرفیت کولر مهمترین نکته‌ای است که هنگام خرید کولر گازی باید به آن دقت کنید. در واقع ظرفیت کولر با عددی از مضرب 1000 تعیین می‌گردد و میزان خنک‌کنندگی کولر را مشخص می‌کند. ظرفیت کولر باید متناسب با محل نصب آن باشد. اگر ظرفیت محصول از آنچه که باید کمتر شود، قطعا کارایی خوبی نخواهد داشت و قادر به خنک کردن فضا نیست. از طرفی اگر ظرفیت کولر گازی شما بیش از حد نیاز باشد، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید و بعد از هر بار روشن کردن کولر باید زود آن را خاموش کنید.

  • برخورداری از تکنولوژی اینورتر

جدا از هزینه خرید کولر هزینه‌های تعمیر، نگهداری، هزینه برق و… نیز باید پرداخت شوند. شاید در کوتاه مدت این هزینه‌ها قابل توجه نباشند اما در بلند مدت مبلغ زیادی خواهند شد. کولرهای گازی اینورتر مصرف برق پایینی دارند که یک مزیت منحصر به‌فرد است. عکس این مسئله در مورد اسپلیت های گازی که اینورتر ندارند صدق می‌کند.

به‌طور کلی استفاده از تکنولوژی اینورتر کاهش مصرف انرژی را به همراه دارد که علت آن بکار رفتن کیت اینورتر در این دستگاه خنک کننده است. این ویژگی برای مصرف‌کننده و جامعه مزیت‌های فراوانی خواهد داشت.

  • دو وضعیت یا تک سیستم بودن

برخی از این اسپلیت ها هم از سیستم گرمایشی و هم از سیستم سرمایشی برخوردار هستند. برخلاف تصور عموم کولرهای گازی دو سیستم، مصرف انرژی کمتری نسبت به کولرهای تک وضعیت دارند. همچنین این مدل کولرها از لحاظ اقتصادی به‌صرفه هستند و در طول سال برای گرمایش و سرمایش قابل استفاده خواهند بود؛ بنابراین باخرید آن احتیاجی به دیگر لوازم گرمایشی مانند بخاری، شوفاژ و… نیست.

پیشنهاد مطالعه:  نحوه، معایب و مزایای تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

با این حال اگر صرفه‌جویی در مصرف انرژی برایتان اهمیت دارد، کولرهای گازی دو وضعیته را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

 

هوای خنک کولر گازی در منزل
هوای خنک کولر گازی در منزل

 

  • پرتاب باد مناسب

قدرت پرتاب کولر گازی یکی از مهم‌ترین مشخصه‌های آن است. یک اسپلیت گازی خوب باید تا فاصله 15 متری پرتاب باد داشته باشد و بتواند هوا را خنک کند. این جمله به آن معنا است که کولر باید بتواند باد خنک را تا فاصله 15 متری انتقال دهد؛ همچنین برخی مدل‌ها از هوش مصنوعی برخوردارند و باد را در محلی که افراد حضور دارند، متمرکز می‌کند.

  • کم صدا بودن

خنک کننده های گازی اینورتر دار صدای بسیار کمی دارند و ناهنجاری صوتی تولید نمی‌کند. این ویژگی باعث می‌شود محیط مورد نظر در سکوت باشد و صدای ناهنجار آرامش شما را بر هم نزند. کم صدا بودن یکی از مهم‌ترین مشخصات یک اسپلیت گازی خوب است. اگر نویز و صدای مزاحم کولر گازی برایتان آزاردهنده است، حتما این ویژگی را در دفترچه راهنمای کولر بررسی کنید.

این مشخصه با عنوان دسی بل (db) متمایز می‌شود و هر چقدر میزان عددی آن کمتر باشد یعنی کولر صدای کمتری تولید می‌کند. کولرهایی که صدای خروجی آن‌ها از 50 دسی بل کمتر است در گروه کولرهای بی‌صدا قرار می‌گیرند.

 

استراحت در آرامش
استراحت در آرامش

 

استراحت و خواب درست و حسابی در انواع طب به خصوص طب سنتی آنقدر اهمیت ویژه و فوق العاده ای دارد که می ارزد تا برای سرمایش منزل و خنک شدن خود از کولر گازی یا سیستم های سرمایشی با قیمت خوب استفاده و هزینه نمائیم. پس این ملاک مهم در قیمت داکت اسپلیت را رعایت کنید تا به آرامش برسید.

 

  • حالت خواب يا Sleep

حالت خواب قابلیت جذابی است که باعث می‌شود در زمان استراحت شما دمای اتاق به صورت خودکار متعادل شود. با فعال کردن این ویژگی در کولر گازی دمای محیط هر یک ساعت یک درجه افزایش خواهد داشت. این قابلیت از سرد شدن بیش از حد هوا جلوگیری می‌کند.

  • فین‌های طلایی

این قابلیت سبب حفاظت از سیستم داخلی می شود و از استهلاک و خرابی آن جلوگیری می‌کند. بدیهی است که این ویژگی به دوام و طول عمر بیشتر کولر کمک می‌کند.

  • گارانتی معتبر

در مورد برخورداری این دستگاه از گارانتی معتبر یا گارانتی بی‌نام و نشان و حتی نداشتن آن همیشه حرف و حدیث‌هایی است. با این حال قطعا داشتن یک گارانتی اصل از نمایندگی معتبر نشان‌دهنده برتری محصول است و یک ویژگی مثبت تلقی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  داکت اسپلیت بهتر است یا کولر آبی؛ همه چیز درباره تفاوت آنها

 

بر طبق توصیه اکید متخصصان باتجربه شرکت پارادایس، خرید کولر گازی و بررسی قیمت انواع اسپلیت همانند خرید دیگر سیستم های خنک کننده باید از فروشگاه های خاص و معتبر و با استفاده از گارانتی های جواب پس داده صورت پذیرد تا در آینده دچار مشکل عدیده نشوید!

نحوه خرید کولر گازی

تهیه کولر گازی از تمام فروشگاه‌هایی که لوازم سرمایش و گرمایش عرضه می‌کنند، ممکن است. با این حال اگر می‌خواهید دست بازتری برای مقایسه برندهای مختلف و انتخاب اسپلیت گازی مورد نظر خود داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم به خرید کولر گازی سرای ایرانی بپردازید.

خرید کولر گازی از سرای ایرانی مزیت‌هایی دارد که مهمترین آن، تنوع بالای محصولات است. این ویژگی امکان خرید محصول مورد نظر را از هر برند یا مدلی که تمایل دارید مهیا می‌کند. همچنین قیمت تمام کالاها از جمله کولر گازی بسیار مناسب است و با توجه به بودجه خود می‌توانید مناسب‌ترین مدل را تهیه کنید.

 

سخن آخر

ما در این مقاله سعی نمودیم تا 9 نکته طلایی تعیین قیمت کولر گازی جهت خرید را مورد بررسی قرار دهیم؛ زیرا قیمت کولر گازی برای مردم ایران بسیار مهم بوده و خیلی از ایرانیان عزیز به دنبال خرید کولر گازی با کیفیت مرغوب هستند. بهترین قیمت کولر گازی را نیز می توان با شناخت همین موارد ذکر شده مورد تحلیل قرار داد. امیدواریم از این مقاله پارادایس استفاده کافی را برده باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *