داکت اسپلیت ال جی

داکت اسپلیت ال جی


یکی از برندهای مشهور و معتبر در بازار داکت اسپلیت، داکت اسپلیت ال جی می باشد؛ داکت اسپلیت LG یکی از بهترین گزینه‌های تهویه مطبوع در بازار است که برای استفاده در منازل، دفاتر کار و محیط‌های صنعتی مناسب است. به همین دلیل است که شاید قیمت داکت اسپلیت ال جی نسبت به مدل ها و برندهای دیگر مقداری بالاتر هم باشد!

آیا قصد خرید داکت اسپلیت ال جی را دارید و می‌خواهید در مورد آن اطلاعاتی بیشتری داشته باشید؟

این سیستم با داشتن امکاناتی مانند فیلتراسیون هوا، کنترل رطوبت، کاهش صدا و تولید گرمایش، به عنوان یک گزینه پرطرفدار در بین کاربران است. در این مقاله، به معرفی داکت اسپلیت ال جی، نحوه تنظیم سرمایش و گرمایش آن، قیمت و غیره خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

 

داکت اسپلیت ال جی (LG) را می توان معتبرترین برند خارجی این دستگاه سرمایش گرمایش در جهان دانست؛ مشخص است که از لحاظ قیمتی هم باید انتظار مبالغ بیش از حد گران را در انواع آن داشته باشیم و از دیدن آنها تعجب نکنیم.

 

معرفی داکت اسپلیت ال جی

دستگاه دوکاره داکت اسپلیت ال جی توسط کمپانی کره‌ای تولید می‌شود. از آنجایی که این دستگاه از کمپرسورهای تروپیکال (tropical) یا تویین روتاری (twin rotary) ساخته می‌شود مناسب آب و هوای معتدل، شرجی و حاره‌ای است.

داکت اسپلیت LG در ظرفیت‌های ۲۴۰۰۰، ۳۶۰۰۰، ۴۸۰۰۰ و ۵۴۰۰۰ BTU/H و در دو مدل سرد اینورتر و اینورتر (On/Off) تولید و روانه بازار می‌شود.

تفاوت مدل اینورتر و سرد اینورتر داکت اسپلیت LG

داکت اسپلیت اینورتر قابلیت تولیدِ سرمایش و گرمایش را دارد. در صورتی که داکت اسپلیت سرد اینورتر صرفاً قادر به تولید سرمایش ساختمان‌ها (مسکونی اداری تجاری و غیره) است.

پیشنهاد مطالعه:  بهترین داکت اسپلیت پیشنهادی برای یک منزل سه خوابه چیست؟

در واقع تفاوت این دو مدل در استفاده آن‌ها از هیت پمپ است. استفاده از هیت پمپ (پمپ حرارتی) در ایران مقرون به صرفه نیست. به دلیل اینکه کمپرسور در زمستان باید بیشتر کار کند و در نتیجه به آن فشار آمده و مصرف برق داکت اسپلیت ال جی را بالا خواهد برد. از این رو در ایران به صورت جداگانه کویل آب گرم را در یونیت داخلی داکت اسپلیت، جاساز می‌کنند.

 

طرز کار داکت اسپلیت ال جی

در این بخش به نحوه کارکرد داکت اسپلیت LG می‌پردازیم که ابتدا لازم است با بخش‌های اصلی آن آشنا شویم. سیستم داکت اسپلیت LG شامل:

  • یونیت داخلی یا هواساز (نصب شده در داخل اتاق)
  • یونیت خارجی یا کندانسور (نصب شده در بیرون ساختمان) که خود این بخش شامل تجهیزات گاز مبرد و کمپرسور است.
  • لوله مسی (برای اتصال یونیت خارجی به یونیت داخلی)
  • دریچه
  • کانال

طرز کار در حال سرمایشی

گاز مبرد در کندانسور خنک شده و از طریق لوله مسی به شیر انبساطی و از آنجا به کویل موجود در یونیت داخلی انتقال داده می‌شود که موجب خنک شدن لوله‌های کویل خواهد شد.

از طرفی، هوای گرم محیط به داخل یونیت داخلی مکیده می‌شود و پس از عبور از کویل و تبادل هوا با لوله مسیِ خنک، هوا دمیده شده نیز خنک می‌شود.

هوای خنک شده به‌وسیله فن و از طریق کانال به محیط برمی‌گردد و محیط شما خنک می‌شود.

در طی این فرایند، هوای گرم وارد شده به یونیت داخلی نیز به کندانسور می‌رود و باز توسط گاز مبرد خنک می‌شود. این چرخه ادامه می‌یابد تا زمانی که دمای محیط با دمای تنظیم شده ترموستات یکسان شود. وقتی این اتفاق افتاد، کندانسور قطع می‌شود.

طرز کار در حال گرمایشی

فرآیندی که داکت اسپلیت ال جی برای تولید سرما طی می‌کند برای تولید گرما نیز به همان صورت است. فقط هوای سردِ وارد دستگاه می‌شود و هوای گرم تولید می‌کند.

اما همانطور که گفته شد در ایران برای کاهش مصرف انرژی برق، در زمستان به جای کویل گازی از کویل آب گرم استفاده می‌شود.

کویل آبگرم جلوی یونیت داخلی و در مسیر کانال به صورت جداگانه باید نصب شود. آب گرم از پکیج یا موتورخانه در کویل جریان پیدا می‌کند و کویل، گرم می‌شود. هوای سردِ محیط که به یونیت داخلی وارد می‌شود در اثر برخورد با سطح گرم کویل، گرم خواهد شد و به‌وسیله چرخش فن، هوای گرم وارد محیط می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:  اسپلیت چیست؛ فرق کولر گازی و داکت اسپلیت چه می باشد؟

 

چگونگی تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی

شما می‌توانید تمامی تنظیمات داکت اسپلیت را از طریق صفحه نمایشگر ریموت کنترل دیواری، مشاهده کنید. بخش‌های مهم این ریموت در زیر آمده است:

  • دکمه خاموش و روشن کردن
  • دکمه TEMP به منظور افزایش و کاهش دما
  • درپوش دکمه
  • چراغ

برای تنظیم کردن دما مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. فعال کردن دکمه cool روی ترموستات
  2. دما را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد (با توجه به شرایط جغرافیایی) روی ترموستات تنظیم کنید.

آیا تنظیم داکت اسپلیت ال جی از طریق موبایل امکان‌پذیر است؟

داکت اسپلیت ال جی یکی از دستگاه‌های هوشمند و قابل کنترل از راه دور است. تنظیم این دستگاه از طریق تلفن هوشمند و با نصب برنامه Smart AC ال جی یکی از بهترین ویژگی‌های این برند است.

شما می‌توانید با خرید ماژول WLAN از راه دور تنظیماتی مثل: روشن-خاموش کردن، تنظیم دما، تنظیم فن و حالت‌ها عملکرد (سرمایش، گرمایش، خودکار و فن) را از راه دور کنترل کنید.

اپلیکیشن LG Smart AC به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از گوشی هوشمند خود به‌راحتی دمای هوای خانه خود را کنترل کنید. دستگاه‌های سازگار با این سیستم به شرح زیر است:

  • گوشی اندروید (نسخه ۲.۳ یا بالاتر)
  • آیفون اپل (iOS 6 یا بالاتر)

 

مشکلات رایج داکت اسپلیت LG

این دستگاه با استفاده از تکنولوژی پیشرفته خود، توانسته است جایگاه خود را در بازار به خوبی حفظ کند. با این حال، مانند هر دستگاه دیگری، با مشکلاتی مواجه شود.

با توجه به اینکه داکت اسپلیت LG یکی از محبوب‌ترین نوع کولرهای هوایی است، تعمیر آن نیز برای تعمیرکاران و کاربران بسیار مهم است.

توجه داشته باشید در صورتی که داکت اسپلیت‌های برند خارجی نیاز به تعمیر و تعویض قطعه‌ای داشته باشند، کاربران به دلیل تحریم‌‌های اعمال‌شده بر ایران، برای پیدا کردن قطعات اصل با مشکل مواجه خواهند شد. حتی اگر این قطعات در بازار موجود باشد باز هم باید هزینه زیادی بابت آن پرداخت.

پیشنهاد مطالعه:  مراحل سرویس داکت اسپلیت را میشناسید

آنچه در هنگام نصب و تعمیر داکت اسپلیت ال جی باید در نظر داشت:

  1. یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران با آن روبرو می‌شوند، مشکلات مربوط به فیلتر هوا است. برای رفع این مشکلات، بهتر است هر چند ماه یک بار فیلترهای هوا را تعویض کنید.
  2. برای جلوگیری از نشتی گاز، باید به نحوی از لوله‌ها استفاده شود که به داخل دیوار کشیده شوند و در معرض آفتاب نباشند.
  3. در هنگام نصب داکت اسپلیت ال جی، باید به نحوی عمل کرد که فاصله مناسب بین دستگاه داخلی و خارجی حفظ شود و از نزدیکی آن‌ها به یکدیگر خودداری کنید.
  4. در صورت بروز مشکلاتی در داکت اسپلیت ال جی، بهتر است به مرکز تعمیراتی مجاز LG مراجعه کنید و از تعمیرکاران مجرب آن‌ها در این زمینه استفاده کنید.
  5. در هنگام تعمیر و سرویس داکت اسپلیت ال جی، بهتر است از قطعات و لوازم اصلی و مجاز استفاده کنید تا از کیفیت و عمر دستگاه خود مطمئن شوید.

تجربیات کاربران در تعمیر داکت اسپلیت ال جی نشان می‌دهد که بسیاری از مشکلاتی که در این دستگاه‌ها به وجود می‌آیند، مربوط به نصب و راه‌اندازی نادرست هنگام نصب آن‌هاست. بنابراین سپردن این کار به دست تکنسین‌های خبره نمایندگی داکت اسپلیت ال جی، بهترین تصمیم است.

 

قیمت داکت اسپلیت ال جی

قیمت یکی از مواردی است که هنگام خرید داکت اسپلیت ال جی باید به آن توجه کرد. همانطور که می‌دانید تغییرات نرخ ارز بر سطح قیمت‌ها تاثیر چشمگیری دارد و نمی‌توان قیمت را پیش‌بینی کرد.

اما می‌توان گفت که این دستگاه تقریبا نسبت به مدل‌های مشابه ایرانی (با همان کیفیت)، مثل داکت اسپلیت پارادایس که از پر‌فروش‌ترین‌های برند‌های ایرانی است، دو برابر قیمت دارد؛ در حال حاضر رنج قیمت انواع داکت اسپلیت LG در ظرفیت های مختلف، بین ۷۵ تا ۱۳۰ میلیون می باشد.

 

سخن پایانی

در این مطلب پارادایس سعی نمود تا همه چیز درباره داکت اسپلیت ال جی را در اختیار شما عزیزان قرار دهد؛ اطلاعاتی مهمی چون قیمت داکت اسپلیت ال جی، طرز کار،

۱ دیدگاه

  • سلام بنده ناصری هستم سنندج نصاب و تعمیرکار سیستمهای حرارتی و برودتی داکت اسپیلت اسپیلت دیواری .پکیج . هواساز و…. مایل به همکاری با شرکت شما را دارم سپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *